Lijkt me wel een goed idee.

Dan heb je gelijk een verklaring waarom je brief niet correct is gespeld. Je toekomstige werkgever kan daar dan ook rekening mee houden.

ALs je als journalist solliciteert is het natuurlijk direct een kritiek punt, maar voor veel werkgevers maakt het niet uit, maar willen wel op de hoogte zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inclusief "spelling controllen"? Val jij lekker door de mand! "moeten" heb ik niet gezegd, "beter van wel" is geen moeten.
Als ik een sollicitatiebrief krijg (en die krijg ik dagelijks) en ze zijn slecht gespeld leg ik ze opzij. Als iemand meldt dat hij een dyslect is, vind ik dat dapper en houd ik er rekening mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar een baan achter de lopende band solliciteert hoef je het idd niet te melden. Maar zodra je nieuwe functie vereist dat je ook eens een memo of een brief schrijft, is het wel verstandig om het in je CV of brief te vermelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een sollicitatiebrief krijg met een slechte spelling, dan leg ik die ook opzij.
Dyslectisch of niet: iedereen kan zorgen voor een goede foutloze brief.
Kwestie van aandacht en nauwkeurigheid.
hallo,

op je CV hoef je het niet te vermelden!

zodra je eventueeel op sollicitatie gesprek mag komen.

komt dat wel tersprake, of je verteld het beter zelf. om verder negatieve omstandigheden te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat moet niet.
Je hoeft geen enkele aandoening of belemmering of beperking te vermelden.

En ik zou dat ook zeker niet doen!!

Kijk, zelfs als je solliciteert op een functie waar een perfecte beheersing van de Nederlandse taal wordt gevraagd,
dan nog ben jij zelf degene die bepaalt of je dan wel of niet kan waarmaken.
Kan je het niet waarmaken, dan heeft solliciteren geen zin.
Kan je het wel waarmaken dan maakt het niet uit hoe je dat doet en met welke hulpmiddelen eventueel.

Als je solliciteert op een functie waar taalgebruik niet zo belangrijk is, dan heeft het al helemaal geen zin om dat te vermelden.

Toegevoegd na 56 seconden:
Oh ja:
In alle gevallen zorg je voor een uitstekende brief,
zonder taalfouten of vergissingen.
Die laat je door iemand nakijken.
Zelfs na de spellingscheck van je tekstverwerker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een CV staat je levensloop, niet je Plus en minpunten.
Dus dyslectie hoeft daar niet in. Succes met de sollicitatie
anneliez
12 jaar geleden
Op je cv hoef je dat niet te vermelden want dat is een overzicht van alles wat je gedaan hebt op studie- en werkgebied. Daar zou het naar mijn mening zelfs raar staan als je vermeldt dat je dyslexie hebt omdat dat een feit is dat niets met studie of werk te maken heeft.
Ik zou het wel vermelden in je sollicitatiebrief. De redenen hiervoor zijn al door anderen genoemd. Je kunt beter eerlijk zijn, Je zou trouwens waarschijnlijk toch wel snel door de mand vallen en maak je een hele slechte beurt.

Toegevoegd na 56 seconden:
moet zijn en dan maak je een hele slechte beurt