Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een Italiaan die geen Nederlands spreekt maar wel Engels het beste aan een baan komen als microbioloog/laborant in Nederland?

En geen grapjes over pizza's bakken in het ziekenhuis of iets dergelijks s.v.p.... Hij heeft een bachelor in biochemie.

Toegevoegd na 12 minuten:
Hij heeft het al geprobeerd door te reageren op vacatures, open sollicitaties te versturen en zich in te schrijven bij uitzendbureaus... iemand nog andere ideetjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In grote, internationale bedrijven is de voertaal soms engels, gezien er zoveel nationaliteiten bij elkaar werken. Ik zou me dus concentreren op grote bedrijven in grote steden, denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb zo zelf in een team gewerkt waarin de individuele leden enkel nederlands, frans, italiaans, indisch of arabisch spraken. Dat was in een gebouw waar 23 nationaliteiten bij elkaar samenwerkten, en gezien iedereen engels sprak ging dat zonder problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hij zou kunnen gaan soliciteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij echt goed is zou hij bij een open universiteit colleges kunnen gaan geven, die zijn vaak in het engels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij uitzendbureau The Unduchtables, dat is voor anderstaligen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgaan met wat hij al geprobeerd heeft, wie wet heb je een keer geluk. Verder kan hij het proberen bij universiteiten, zeker bij master's moeten veel dingen in het Engels en die hebben ook veel mensen in dienst die Engels spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Z'n opleiding afmaken...dus gewoon z'n masters halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een inburgeringscursus gaan volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zou Nederlands kunnen gaan leren ; als hij goed zijn best doet en er veel tijd in stopt, moet hij binnen twee maanden ruim voldoende basiskennis hebben opgedaan om in de vier weken daarop door conversatie tot een aanvaardbaar niveau bij te spijkeren.
Als hij dan gaat solliciteren kan hij meteen laten zien dat hij over het juiste ethos en doorzettingsvermogen beschikt. Is zeer zeker een pré.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door heel snel Nederlands te leren, als hij hier wil werken wil hij ook hier wonen en zal hij zich moeten aanpassan en dus de taal moeten leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding