Kan je betaald in een dierenasiel werken? of is dit alleen op basis van vrijwilligers?

Is er een mogelijkheid zonder gediplomeerd zijn, om enigszins met dieren te werken, en daar ook betaald voor te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee, dat kan in het beginsel niet. Voor veel banen waar je met mensen en dieren werkt heb je (terecht) een diploma nodig.
Ik zou zeggen: ga als vrijwilliger aan de slag, kijk wat je het leukste vind en ga daarnaast een opleiding doen, thuis bv via het LOI.
Als je hart echt ligt bij het werken met dieren moet je er wat voor over hebben, en is een studie een goede investering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het anders bij een hondenuitlaatservice kunnen proberen, als je dat wat lijkt? Eventueel zou je ook zelf een pensionnetje kunnen opzetten voor honden of katten, voor als mensen op vakantie gaan of een dagje oppas nodig hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extra info: Om een dierenpensioen te starten moet je in bezit zijn van een honden-katten besluit, te halen door een cursus/opleiding.