Welk salaris is hier reëel?

Ik heb Mbo-opleiding, ben bezig met HBO Management, Economie en Recht en werk als teamleider bij een bedrijfsbureau. De werkzaamheden zijn zeer divers en ik stuur 6 medewerkers aan. Veel verantwoordelijkheden en verschillende onderdelen naast het aansturen van het team zoals ook de receptie, de invalpoul van operationele medewerkers op de werkvloer.
Ik ben erg benieuwd wat hier een redelijk salaris voor is.
Ik ben 44 jaar. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Voor salariering is een puntensysteem, welke inzicht geeft in de zwaarte va je beroep.
Dat je leiding geeft is een relatief kleine factor.
Waar naar gekeken wordt i je gemiddelde zwaarte.
Daarbij is multitasking minder belangrijk dan autonomie en eindverantwoordelijkheid, in- en externe contacten en het niveau daarvan.
Een MBOer die mee ontwikkeld is in zijn functie is vergelijkbaar met een beginnend HBOer, staar je dus ook daar niet blind op.
Als je met 44 jaar en MBO (niveau4) opleiding 6 mensen aanstuurt , is dat plat gezegd redelijk gemiddeld.
Het maakt ook uit welk niveau de mensen hebben die je aanstuurt.
Bovendien ben je -als ik het goed begrijp- een soort meewerkend voorman/vrouw.
In het bedrijfsleven geldt dat- wanneer je zelf productie-niveau arbeid verricht-dit de gemiddelde zwaarte van je functie vermindert.
Het klinkt allemaal best oneerlijk, mensen die mee aanpakken worden daar op afgerekend terwijl mensen die zich presenteren op hogere niveaus (in de tijd dat je haard-werkend problemen oplost) worden hoger ingeschat dan jij, terwijl zij zich laven en laten feteren.
Zij spelen zich in de kijker en kunnen dat omdat ijverige mensen HUN werk aan het doen zijn.
Zij hebben dus in hun optiek assistenten die de klussen opknappen en een assistent beurt nooit zoveel als degene die hij dient.
Dit schrijf ik niet om je te beledigen, integendeel.
Ik geef een kijkje hoe een salaris tot stand komt.
Wat je verdient heeft vaak weinig te maken met wat je beurt .
Wat je verdient zou inderdaad tussen de 3 en 4 duizend
moeten liggen, wat je beurt zal eerder rond de 2500 liggen.
Riante salarissen komen voort uit het vermogen indruk te maken op hogere superieuren, die bepalen wat je beurt, niet je leidinggevende.
Die zit met eenzelfde probleem.
Ik geef gemiddelde situaties aan uitgaande op betrekkelijk summiere info van de kant van de vraagsteller.
Er zou voor betrokken , hardwerkende mensen die problemen concreet oplossen , veel meer waardering moeten zijn.
De top houdt de salarissen van rotsen in de branding bewust laag, zodat ze rots blijven en geen jobhoppend tussen- en middenkader.
Niets is naar jou toe beledigend bedoeld, er wordt vaak beledigend omgegaan met de mensen die een bedrijf werkelijk overeind houden.
Loyaiteit en salaris zijn niet zelden omgekeerd evenredig!
Ik wens je veel succes in het maken van promotie en het afronden van je studie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Afhankelijk van het aantal dienstjaren zou ik dit inschatten tussen de 3200 en 3600 per maand.

Toegevoegd na 2 minuten:
gebaseerd op: CAO metaal en techniek, salarisgroep J, ca 15% boven CAO loon.
itsme
13 jaar geleden
Bij een volledige dienstbetrekking denk ik aan een salaris van tussen bruto € 2600 en € 3200 afhankelijk van de ervaringsjaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt niet zomaar te zeggen. Je wilt nu voornamelijk informatie over de primaire beloning maar we weten niets over de andere vormen van beloning die je nu ontvangt. Is er misschien een auto van de zaak? Bouw je (aanvullend) pensioen op? Heb je een onkostenvergoeding? Zijn er bonussen? Is er een 13e maand? Is er een winstuitkering?

Je kunt denk ik het beste even een online salariskompas gebruiken, er zijn er behoorlijk wat te vinden, zie o.a. bron.