Krijg je als je ontslag neemt voor de zomervakantie met een opzeg termijn van 2 maanden, de 2 maanden volledig uitbetaald ook al heb je vakantie?

Per 1 juli (start zomervakantie) wil ik mijn baan opzeggen zodat ik per 1 september ergens anders kan beginnen. Ik ben docent en heb 7 weken vakantie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat zal woorden uitbetaald. Geen probleem het is namelijk vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opzeg periode is de periode dat je gewoon nog werkt. Dus twee maanden opzeggen is na het opzeggen nog twee maanden werken. Je kan je vakantie en vrije dagen die je nog te goed hebt hiervan aftrekken dan blijft de nog te werken tijd over. De twee manden worden dus volledig betaald. Je kunt ook kiezen de twee maanden volledig uit te werken en je vakantie dagen en eventuele vrijdagen daarna nog te laten uitbetalen

Toegevoegd na 20 uur:
Wel handig als je dat er direct bij zet dat je docent bent.
Hiervoor zul je moeten kijken in de cao hoe je vakantie is opgebouwd in je salaris. Als dat per schooljaar is dan werk zit de vakantie opgesloten in je uren. Dan wordt dat betaald
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is in het bedrijfsleven, vraagsteller is docent.
(dus de twee maanden volledig doorwerken wordt wat lastig)