Recht op bepaald aantal uren, hoe leg ik dat vast?

Ik werk momenteel al meer dan 3 jaar bij hetzelfde bedrijf met een 13-32 contract, vaak heb ik zelfs 38 uur per week gewerkt. Ik heb al eerder geprobeerd een 38 uur contract te krijgen maar dit wilden ze niet geven omdat het volgens hen tijdelijk was en ze geen vaste contracten meer aan medewerkers geven.
Nu zijn ik en mijn vriend aan het kijken voor een huisje en we kunnen pas een hypotheek krijgen als de bank weet dat ik niet zomaar minder dan 30 uur ga werken. In alle tijd dat ik bij het bedrijf werk heb ik nooit minder dan 30 uur gewerkt dus als het goed is heb ik ook gewoon recht op deze uren (na 3 maanden een vast aantal uur). Ik ben alleen bang dat als het slechter gaat met het bedrijf dat ze me ineens terug kunnen zetten in uren, daarnaast moet ik op papier die 30 uur hebben staan voor de bank. Hoe kan ik dit het best laten vastleggen? Moet ik hiervoor vragen om een nieuw contract?

Groetjes Eef

Weet jij het antwoord?

/2500

Je werk moet je voor de bank aantonen met een werkgeversverklaring. Deze dient het bedrijf waar je werkt in te vullen. Daar staan ook jouw loongegevens op. Hiervoor moet je bij personeelszaken van jouw bedrijf zijn, je kunt vragen wat ze daar opzetten. De bank zal / kan vragen om een jaaropgave, een recente loonstrook en bankafschrift met de storting van je salaris. Als je contract gewijzigd zou worden, dan is een toevoeging aan je huidige contract voldoende. Er komt dan een papier bij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100