mag je werken zonder verblijfsvergunning?

Een vriend van mij heeft een verblijfsvergunning gehad met de aantekening arbeid vrij toegestaan. Het document is 4-4-2011 verlopen maar hij is daarna nog wel aan het werk geweest. Op 15 september heeft hij een brief gekregen van het IND waarin stond dat hij na dagtekening van de brief nog twee maanden mag werken. De vraag is nu had hij mogen werken in de maanden tussen het verlopen van zijn verblijfdocument en het ontvangen van de brief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Nee, je hebt een verblijfsvergunning nodig om te wonen en te werken in een land waarvan de persoon geen staatsburger is.

Dus met andere woorden hij woonde/werkte illegaal in het land dat hij geen verblijfsvergunning heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
De IND zal automatisch het aanvraagformulier voor de verlenging toezenden (mits van toepassing). Is dit ruim 2 maanden voor het verlopen van de verblijfsvergunning niet gebeurt, dan had hij contract op moeten nemen met de IND.

Artikel 25 van de vreemdelingenwet2000 schrijft voor dat de behandelduur van de verlenging maximaal 6 maanden bedraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Je hebt en krijgt trouwens ook flinke problemen bij een evt. bedrijfsongeval.