Hoe vind je een beter betaalde baan?

1 van mijn zusjes verricht ongeschoold werk omdat ze in het verleden ziek is geweest, waardoor ze haar diploma's niet heeft kunnen behalen.

Nu draait ze lange diensten tegen het absolute minimumloon!

Dit is niet lang vol te houden.

Hoe kan ze later ook voldoende verdienen om rond te komen? Hoe kun je een beter betaalde baan krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Iemand die geen diploma's heeft doet ongeschoold werk.
Op zichzelf is dat logisch.

Er zijn heus wel manieren om daar uit te groeien:

* Weet wat je kwaliteiten zijn en probeer die zo goed mogelijk te gebruiken. Let heel goed op advertenties en probeer jezelf zo goed mogelijk aan te bieden.
* Voor jezelf beginnen. Iets waar je goed in bent aan de man / vrouw brengen.
* Ga weer studeren. Dat hoeft niet zo moeilijk te zijn. Er is een enorm aanbod aan cursussen en opleidingen.

Allemaal niet makkelijk, zeker niet in deze tijd waar werkgevers voldoende aanbod hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.
Het eerste wat belangrijk is is hoe oud je zusje is.
Heeft ze recht op een studiefinanciering?

Ze kan een opleiding gaan volgen op eigen kosten.
Veel scholen bieden MBO Volwassenen onderwijs dit is een versnelde opleiding waarin je een 4 jarige dagopleiding afrond in 2 jaar 1 dag in de week.
Ook zijn bepaalde opleidingen in een jaar te doen (Gehandicaptenzorg, jeugdzorg, beveiliging)
Wat ze ook kan doen (als het geld er niet is voor een opleiding op eigen kosten) is naar de gemeente stappen Zij kan aangeven dat zij nu een baan heeft maar graag een opleiding wil, met het oog op een betere baan en dit niet kan betalen, in sommige gevallen helpt de gemeente dan mee aan het betalen van de opleiding uiteraard hou je eigen kosten. bijv. zij betalen de opleiding en je moet zelf voor de reiskosten zorgen, om te laten zien dat je gemotiveerd bent.
Er zijn ook bedrijven waar je kan werken en leren, deze leiden hun eigen personeel op met opleidingen en cursussen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en doe nu een opleiding.
Op mijn 29 heb ik voor het eerst een MBO diploma.

Groetjes,
Muffin05

Toegevoegd na 56 seconden:
Ze kan ook nog eens bij een reintegratie bedrijf kijken misschien kunnen ze daar wat voor haar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg bedankt voor deze waardevolle reactie.
In aanvulling op bovenstaande, goede antwoorden:
Terug naar school gaan om diploma's te halen is een optie. Dat kan financieel mogelijk gemaakt worden door bijvoorbeeld overheidshulp, maar ook in bepaalde gevallen door particuliere fondsen. Juist voor mensen die door ziekte geen diploma's hebben kunnen halen, zijn er soms wel potjes te vinden. Die fondsen kunnen bijvoorbeeld uit testamenten voortkomen. Daarvoor moet je naar een decaan van de school waar je de opleiding wilt gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze wel eens gedacht om naar een arbeidsbureau te gaan? Daar kunnen ze haar werk aanbieden waarbij ze ervaring op kan doen en hiervan een diploma of ervaringscertificaat behaald. Tevens is het mogelijk dat zij een deeltijdcursus volgt op kosten van de baas.