Ik heb interesse in een job als 'operations manager' / 'operationeel verantwoordelijke' wat zijn zijn taken eigenlijk allemaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe kun je nou interesse hebben in een functie waarvan je niet weet wat de taken zijn?

Maar goed, een operationeel manager is verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie binnen een organisatie. Dat klinkt als een open deur, maar dat is wat het is. De taken zijn het beoordelen, bijsturen en verbeteren van de operationele taken. Welke dat zijn, is binnen ieder bedrijf en zelfs iedere afdeling anders. In een fietsenfabriek moet je bewaken dat de orders goed verwerkt worden, de klanten gefactureerd worden, maar kan ook betekenen dat je zorgt dat er altijd een voldoende bezetting is om de fabriek gaande te houden.

Op een administratie bewaak je de actualiteit van een grootboek, facturatie en betalingen en ontvangsten. Als je denkt dat er iets in het proces beter kan, stel je een verbetervoorstel op en doe je je stinkende best om die verbetering te (laten) realiseren.

Kortom, managen kun je alles, maar operationeel manager kijkt voornamelijk naar de dagelijkse gang van zaken.
paulus811