Bij een vacature staat 'minimaal MBO niveau.', kan ik hierop solliciteren als ik havo doe?

Ik zit in Havo5.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Nee. Je kunt pas stellen dat jij op MBO-niveau zit wanneer je in het bezit bent van het havodiploma.
Amadea
7 jaar geleden
Solliciteren kan altijd !

Wie weet is er geen geschikte kandidaat op MBO-niveau en nemen ze genoegen met een lager niveau. Dan ligt jouw brief daar voor het grijpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt alleen niet claimen dat JIJ een opleiding op MBO-niveau hebt. Maar dat hoeft je niet tegen te houden een poging te doen.
Met minimaal MBO niveau wordt veelal bedoeld dat je werk en denk niveau op dat niveau moet hebben. Heb je een diploma MBO of hoger dan is dat prima. Heb je echter een lager opleidingsniveau met succes afgerond dan kun je door je bijvoorbeeld door werk en levenservaring over MBO niveau beschikken. In sommige gevallen wordt met een competentie analyse aangetoond dat je daadwerkelijk het werk aan kan wat je wil gaan doen. Dat betekent dat je naar een gespecialiseerd bedrijf gaat waar je allerlei theoretische en/of praktische vraagstukken voorgelegd en aan de hand van je antwoorden bepalen of je voldoet of niet.

Succes met het zoeken naar een job!