waar kan iemand werken met tattoos op zijn handen en een strafblad?

een vriend van me kan maar geen werk vinden, hij heeft geen recente cv en zichtbare tattoo's, waar kan hij wel aan het werk en het liefst direct, rekeningen stapelen zich op!
wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Als schoonmaker, in een fabriek productiewerk doen, in de bouw. Het ligt er aan wat hij kan en wat voor strafblad hij heeft.

Gewoon solliciteren lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan hij vragen of hij in een tatoeshop kan werken, daar word positief naar zijn tatoes gekeken. Veel stetkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel beroepen wordt van je verwacht dat je er representatief uiterlijk hebt maar er zijn genoeg banen waarbij dat niet zo belangrijk is. In een supermarkt zul je niet snel aangenomen worden voor bij de kassa met een tattoo maar als vakkenvuller of op de groenteafdeling is het al minder relevant. Ik denk dus dat er wel een mouw aan te passen valt. Een strafblad is niet onoverkomelijk, tenzij je ergens gaat werken waar een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig is, een baan in de beveiliging is daardoor bijvoorbeeld uitgesloten maar er zijn nog zoveel andere soorten werk mogelijk.
Die verouderde CV is denk ik het eerste waaraan gewerkt moet worden, vaak is dat het eerste dat gezien wordt door een potentiële werkgever, het moet een mooi representatief document worden die als visitekaartje werkt.
Bij werk.nl kunnen ze je vriend denk ik goed verder helpen, ze hebben daar ook werkcoaches die je persoonlijk kunnen begeleiden.
Wellicht kan hij ook contact opnemen met de reclassering om advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonmaker glazenwasser,in het laatste geval geen hoogtevrees hebben, en in dat geval misschien ook werk aan hoogspanningslijnen (onderhoud van de masten)
anneliez
13 jaar geleden
In een motorzaak of bij sommige sportscholen misschien?

Toegevoegd na 42 seconden:
Daar wordt denk ik minder raar tegen tattoos aangekeken.