Heb ik nu recht op een ww uitkering?

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik mijn huidige Fulltime baan moet opgeven i.v.m bezuinigingen die het bedrijf doorvoert, Gelukkig al 3 jaar heb ik een weekend baan met een vaste aanstelling bij een andere werkgever, ( dus op dit moment heb ik twee banen. ik verdien in die twee dagen netto 1250 euro.

over een week heb ik mijn Fulltime baan verloren, ik verdien bruto 2850 euro per maand.
ik vraag me af of ik beroep kan doen op een ww uitkering?

Toegevoegd na 2 minuten:
totaal ink. per maand bedraagt op dit moment 4450 euro bruto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, je kan zeker een beroep doen op een WW uitkering voor het aantal uren dat je nu werkloos gaat worden. Pas als je bij je andere baan meer uren gaat werken, worden deze uren in mindering gebracht op je WW-uitkering.

Toegevoegd na 5 minuten:
De link werkt niet zoals ik wil. Maar als je in de onderstaande link als zoekterm "ww en twee banen" intypt dan staat bij het onderste zoekresultaat "Verlaagt UWV mijn WW-uitkering met de inkomsten van mijn andere baan?" . Daar op klikken en dan vind je de info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klopt (+)
er zijn wel voorwaarden aan verboden zoals beschikbaar blijven voor werk en solliciteren.
WW tijdig aanvragen want ben je te laat dan krijg je strafkorting.
Je krijgt gewoon een uitkering die gebaseerd is op het aantal uren dat je in die fulltime baan hebt gemaakt MIN het aantal uren die je nu in die bijbaan maakt in die twee dagen.Dus als je in die fulltime baan 32 uur gedraaid hebt en in die bijbaan 12 uur draait ,krijg je voor 20 uur uitbetaald.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit geldt tot een bepaald bedrag van de maximum uitkering.