Hoe verdien je een inkomen?

Werken in loondienst is één optie, zelfstandig ondernemer worden is nog een optie. Maar zijn er nou nog meer methodes om een maandinkomen te verdienen naast werken in loondienst of zelfstandig ondernemen?

Toegevoegd na 1 uur:
of eigenlijk hoe je aan een inkomen kan komen, want een uitkering of bijstand is ook een inkomen, maar dat verdien je niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Dus welke manieren zijn er allemaal om aan een inkomen te komen naast werken en ondernemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, in principe zul je moeten werken om geld te verdienen. Loondienst en zelfstandig ondernemer is ook bijna hetzelfde. Ondernemers hebben vaak een BV (of iets wat daar op lijkt) en je bent dan gewoon in dienst van je BV, en je krijgt een salaris van die BV. Dat is eigenlijk ook loondienst.

Er zijn wel uitzonderingen, maar die gelden maar voor heel weinig mensen. B.v. leven van een grote erfenis, pokeren op internet (ik raad het je niet aan!!), of daghandelen in aandelen. Als je heel mooi zingt, en goed gitaar speelt, kun je ook een vergunning bij de gemeente aanvragen, en je kunsten op straat gaan vertonen. En natuurlijk kun je ook in een klooster of commune gaan wonen, maar daar zul je ook van tijd tot tijd de afwas moeten doen, of ramen zemen. Ook werken dus.

In bovenstaande voorbeelden werk je eigenlijk ook. Want je presteert iets. Niet voor niets is scholing zo belangrijk. Dat is voor veel meer dingen goed, maar is er in ieder geval ook op gericht om in je onderhoud te kunnen voorzien. Het woord "verdienen" zegt het al. Je zult er toch iets voor moeten doen. Leuker kan ik het niet maken, en makkelijker ook niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer goed antwoord!

Andere antwoorden (5)

bedelen bij de wibra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, behoudens de APV is bedelen NIET strafbaar.
is al zo'n jaar of 10 uit het wetboek van strafboek geschrapt.
en verder, bedelaars verdienen op een goeie plek met een avondje bedelen al gauw 200 euro, dus ook je eerste opmerking raakt kant noch wal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Arnhem word er ook gebedeld bij een supermarkt en die verdienen echt goed! De man en vrouw lossen elkaar af en zie regelmatig mensen geld aan ze geven Ik denk dat ik dit ook maar ga doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin. Dit is puur natte vinger werk. 200 per dag / 73.000 per jaar. Daar kan je een hypotheek van bijna €500.000 voor krijgen. Weet je hoe zo'n 500.000 huis eruit ziet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als toevoeging hoe je geld kan verdien de forex handel dit is het handelen in valuta dit kan 24 per dag vanachter je pc. Bij het handelen in Forex is het gebruikelijk om gebruik te maken van een hefboom. De hefboom houdt in dat de broker in werkelijkheid voor een veelvoud van het bedrag dat de handelaar inlegt valutaparen koopt. Door deze hefboomwerking kan de handelaar snel veel geld verdienen, maar ook snel veel geld verliezen. Met name de mogelijkheid tot het handelen met hoge hefbomen (100:1 of 400:1) maken de Forex handel erg riskant, met name voor handelaren met weinig ervaring.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Forex ik heb het wel eens een paar dagen geprobeerd met een proef account.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks natte vinger werk. 200 euro per dag is niet eens zo heel extreem, ik heb wel 's een documentaire gezien waar een goede bedelplek in londen zo'n 500 pond per dag doet. maargoed, je hebt blijkbaar ook geen verstand van hypotheken. een bank gaat je geen 500000 euro lenen als je zegt dat je je geld hebt van bedelen voor de wibra.
je moet namelijk laten zien dat je een vast inkomen hebt waarbij de bank garantie heeft dat je ze elke maand netjes betaalt.
als jij dus opeens met een longontsteking zit, of de gemeente stelt een apv in voor je wibra, dan zit je dus met een torenhoge hypotheek die je niet kan ophoesten. en ook van het sociale aspect heb je geen kaas gegeten.. als op een goede dag het verhaal rondgaat dat jij die 'bedelaar met een villa' bent, dan kan je het vanaf dan shaken met je inkomen, bijna niemand gaat je nog wat geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de mensen die het leuk vinden jambers heeft hier ook een documentaire overgemaakt genaamd bedelaars.
Hier gingen ook grove bedragen in om
Zwart werken, en scharrelhandel. Allebei niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor Ineke, maar valt dit niet onder 'eigen baas' zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta je onder scharrelhandel?
ga met een krantje bij een supermarkt staan en spreek iedereen met een glimlach toe.

Ik heb via via gehoord dat deze mensen veel geld verdienen. Ze krijgen: geld en statiegeldbonnen. Ze staan er 10 uur per dag en lossen elkaar af...

Is goed verdienen zo! en lekker relaxed om te doen! Ik denk datze beter verdienen als ik fulltime werken in de zorgsector
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt investeren in aandelen. Nadeel is dat je vermogen nodig hebt en dat het langzaam terugbetaalt. Uiteraard zijn hier ook risico's aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie mogelijheden om mee te beginnen:
- Geniale uitvinder zijn en je ideeen voor goed geld verkopen nadat je je eigendom op die briljante ideeen veilig hebt gesteld door er octrooi op te krijgen.
- Door de Jackpot in de Staatsloterij te winnen.
- Door een rijke partner te vinden of met een fors inkomen en die aan je te binden.