dit zijn mensen (vaak gestuurd door een of ander overkoepelend orgaan) die in een vooraf aangewezen winkel gaan shoppen.
Hierbij wordt gelet op de opstelling van de artikelen (of dit gebeurt volgens de geldende regels), de netheid van de winkel en de netheid van het personeel.
ook wordt gelet op de vakbekwaamheid van het personeel.
Vaak wordt ook geprobeerd wat ongezien uit de winkel mee te nemen om te zien of men oplettend is.
Hiervan wordt rapport opgemaakt en naar de opdrachtgever gestuurd.
Die kan hierover de winkel aanspreken en eventuele verbeteringen aanbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat ze aangezet worden tot diefstal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er een soort van verdenking bestaat wel bijv. dat er in die bepaalde winkel meer spullen verdwijnen dan in vergelijkbare andere winkels.

Andere antwoorden (2)

Mensen die in een winkel wat kopen(deze zijn uitgekozen door een bedrijf) de mensen beoordelen de winkel. Personeel enz..
Soms moet de shopper ontmaskerd worden door het personeel.
Je heb ook mysterypatients enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mysterypatients? Wordt de gezondheidszorg daar ook voor misbruikt of hebben ze gewoon echt wat en geven ze achteraf een beoordeling over het ziekenhuis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het is voor de plastische kant of mensen hebben ook echt wat.
Dus zijn al bekend met ziekte, maar kijken dan echt naar de kwaliteit van de arts en of ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met de plastische kant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop toch dat we niet met z'n allen betalen voor neppatiënten via de zorgverzekering...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor die worden ingehuurd en betaald door de kliniek of ziekenhuis..
Gaat van hun kosten af. Sorry plastisch bedoel ik plastische en of cosmetische chireurgie
dat zijn mensen die gaan winkelen met het doel de winkel te beoordelen op service en kwaliteit
anneliez