hoe begin ik een verenging zonder winst de belgisch eifel met paarden?

wij hebben hier grond gekocht in 2005, toen begonnen de problemen al de gebeuren waren er tegen en kwamen overal tegen in,,,, wij hadden een schade van in de 20.000 euro wat wij nu te kort komen, en ons lening was vervallen na 2 jaar en moesten alles op nieuw aan vragen, wij betalen nu 200 euro meer af als normaal, maar ik wil een verenging beginnen MAAR BEN BANG want de gebeuren zijn tegen alles, maar hun kind komt hier over de vloer en wil gratis paardrijden,,, maar als meerde mensen komen zijn ze er tegen, ik wil mijn droom werkelijk maken, en mijn talent doorgeven aan andere mensen, ik heb nu 37 jaar ervaring met paarden, en wil het graag een klein bijberoep van maken, waar en hoe kan ik dat het best doen zonder dat de gebeuren weer op mijn kap zitten,?? ik heb de paarden ik heb rij plaats een rondpen alles wat men nodig heeft een saloon waar men zich kan opwarmen of wachten, en iets drinken, maar ik heb het lef niet om een aanvraag te doen en weet ook niet waar, want de mensen hier zijn zo raar dat ik niet meer weet waar naar toe, voor een aanvraag????ik kom van zutendaal en wij zij naar hier gekomen voor de paarden, de lucht is beter, maar de mensen niet, als je een toerist bent lachen ze juist zo lang dat je geld achter laat, en als je rug omdraait valt hun gezicht ineen, en een zucht eindelijk weg, dat heb ik nog nooit mee gemaakt in mijn leven, maar toch geef ik niet op, het heeft ons al geld genoeg gekost, ik wil er voor gaan, , dank u alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je misschien kunnen proberen om in ieder geval af en toe eens gebruik te maken van hoofdletters en alinea's.. Deze vraag is zo goed als onleesbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan om de belgische variant van www.goeievraag.nl (www.goeievraag.be) op te zoeken en daar je vraag te stellen.
Het ondernemerschap in België en Nederland is heel anders.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appeltje: ik raad jouw aan om http://www.goeievraag.be eens op te zoeken, dan zul je zien dat het 100% dezelfde site is.
Zelfde vragen, zelfde antwoorden, zelfde deelnemers, alleen 2 letters verschil in de URL, maar verder zelfde site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk maar eens naar deze vraag op de belgische versie:
http://www.goeievraag.be/vraag/begin-verenging-winst-belgisch-eifel.155089
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn gebeuren? In de zin "want de gebeuren zijn tegen alles"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kriz: ik gokte op "de buren zijn tegen alles"..

Antwoorden (1)

Je vraag is niet heel erg duidelijk.

Toegevoegd na 22 seconden:
Als je een vereniging wilt beginnen die geen winst maakt, zou je moeten denken aan een stichting. Een stichting is een ondernemingsvorm die geen winst maakt. Dat geeft vele fiscale voordelen. Het lijkt mij dat je hulp nodig hebt van een notaris.

Toegevoegd na 49 seconden:
Die kan je helpen met dit soort vragen. Verder heb je een goed ondernemingsplan nodig, anders wordt het niets. Je zou ook moeten gaan praten met de Belgische kamer van koophandel, de Chambre de Commerce et d'Industrie d'Eupen-Malmedy-Sankt Vith. Zie de link hieronder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is mooi dat je veel weet van paardrijden en lesgeven, maar je wilt ook ondernemer worden. Daarin zul je je meer moeten verdiepen.