Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er zijn 2 personen 1 in de groep 25-34 en 1 in de groep 35-44 jaar. Wie van deze gaat eruit volgens de afspiegeling? Of nu wel lifo principe toepassen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
761

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat staat in het sociaal plan. Ik kom zelf uit een organisatie waar in dergelijke gevallen de laatste in een leeftijdscategorie mocht blijven, en dus iemand uit de 25-34 groep het pand zou moeten verlaten. Maar nogmaals: het antwoord staat in het sociaal plan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat daar iemand hier een antwoord op kan geven.
Ik zou persoonlijk, bij gelijke kennis/functie het lifo principe aanhouden, maar ik kan natuurlijk niet voor de werkgever in kwestie spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, en ik zou bij gelijke kennis en functie juist degene met het hoogste salaris laten vertrekken. In het rare Nederlandse systeem van salarisverhoging op basis van leeftijd in plaats van waarde zou dat waarschijnlijk de oudste zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit ook enige logica in, maar meestal wordt het LIFO systeem meer ondersteund door de wet dan het HSEW (Hoogste Salaris Eerst Weg) principe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Dat is toch niet te beantwoorden als je niet weet hoe lang de personen werkzaam zijn en hoe goed ze hun werk uitvoeren? Als je LIFO wil toepassen, moet je eerst weten wie er het kortst werkt. Leeftijd zegt daar niks over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding