Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen overwegingen zijn om te besluiten pedicure te willen worden?

Het lijkt mij een zeer onprettig/onsmakelijk beroep.

Toegevoegd na 1 uur:
Begrijp me niet verkeerd: ik heb veel respect voor mensen die dit werk doen. Ik ben alleen benieuwd naar hoe men tot deze specifieke keuze komt.

12 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat je dan thuis kunt werken.
Omdat je het interresant vindt.

En er zijn vele beroepen die onsmakelijker zijn als pedicure.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je mensen echt een groot plezier doet, vooral mensen met bv een chronische ziekte die niet zelf bij hun voeten kunnen, je werkt echt met mensen en kunt heel relaxt een praatje houden met je clienten en heb zo ook een maatschappelijke functie. Mensen zijn je dankbaar na de behandeling. Dat zou voor mij zwaarder wegen dan dat het onsmakelijk is soms.
Billen wassen van mensen kan ook onsmakelijk zijn, maar is toch ook heel danbaar werk?
Ik heb respect voor mensen die een beroep hebben die de gemiddelde mens onsmakelijk kan vinden, van vuilnisman tot verplegers/verpleegsters
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees op de site van een opleider:

"Pedicure is een dankbaar beroep. Het voetverzorgingbedrijf krijgt steeds meer de erkenning die het verdient. De Pedicure heeft vaak de eerste signaalfunctie bij bijvoorbeeld diabetes of standafwijkingen van de rug of heup. U levert als pedicure een bijdrage aan het hele welzijn van de cliënt door uw vakvaardigheden en de persoonlijke aandacht die u als pedicure gedurende de behandeling voor de cliënt heeft."
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding