Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een uitzendbureau?

Ik ben student, pas verhuist en zoek werk. nu lijkt mij een uitzendbureau een goede plek om te beginnen maar ik heb geen idee hoe dat werkt.

en verdien je minder door gebruik te maken van een uitzendbureau?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je serieus naar werk op zoek bent via een uitzenbureau kun je je het beste niet beperken tot slechts een of enkele bureaus. Maak er gewoon een dagje van en neem je paspoort en dergelijke mee, zoals hiervoor al geantwoord werd. Stel je bij meerdere bureaus voor waarvan je denkt dat ze misschien iets hebben dat bij je wensen en capaciteiten aansluit.

Als je je ingeschreven hebt is het inderdaad belangrijk om af en toe even zelf contact op te nemen met de vraag of ze nog wat voor je hebben, dat werkt over het algemeen het beste namelijk.

Als het goed is verdien je niet minder omdat je via een uitzendbureau werkt, ze mogen je namelijk niet minder dan het minimumloon betalen. Overigens is het minimumloon niet echt een vetpot zogezegd en met name bij minder geschoold werk zullen ze wel gauw geneigd zijn om ook inderdaad slechts het minimum te betalen.

Afhankelijk van het bureau en de (werk)situatie zul je (al dan niet elektronisch) werkbriefjes moeten invullen waarop je je uren bij het bureau declareert, op basis daarvan krijg je bijvoorbeeld per week of per vier weken betaald.