ik wil graag met schapen werken,wat is een goede manier op hierin een baan te vinden?

een schapen uitzendburo bestaat volgens mij niet...ik heb ervaring met schapen, schaapskuddes, educatie, lammeren etc, dus dat is niet het probleem, meer, waar vind ik vacatures? op websites van schaapskooien en kuddes heb ik tot nu toe nog niets gevonden, bij boerenwebsites staat vaak alleen hoveniers werk enzo. wat is een ingang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Hier vind je een recente vacature:
http://www.jobtrack.nl/jobtrack/BD/JobOpeningDisplayPage.aspx?page=8&jonr=2437999&from=6
En hier nog een paar oude vacatures, maar wel met contactadressen erbij:
http://www.schapennet.nl/vacatures.htm
Misschien een goed idee om eens te bellen en te informeren waar je het beste kunt zoeken?

Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de land en tuinbouwschool kan je doen, dat is een hele brede opleiding.

Toegevoegd na 1 minuut:
of een cursus schaapherder
http://www.schapenhoeve.nl/cursus_schaapherder.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begreep via een collega van wie zijn schoonzoon een schapenboerderij heeft dat het 'schapenboerenwereldje' in Nederland vrij klein is. Kortom: iedereen kent elkaar.

Wat je zou kunnen proberen is om naar een beurs, handel oid. te gaan waar veel schapenboeren komen en daar wat contacten op te doen. Laat weten wat je zoekt. Wie weet is er iemand die je via via bij een schapenboer die nog iemand zoekt.

Ik begrijp ook dat je ervaring hebt met schapen, schaapskuddes e.d. Misschien kun je nog eens contact opnemen met de plek waar je die ervaring hebt opgedaan met de vraag of zij een werkplek voor je weten.

Als je echt niets kunt vinden zou je kunnen beginnen met 1 of 2 dagen per week vrijwilligerswerk om van daaruit jezelf bekend te maken in het wereldje in de hoop dat als iemand op zoek is naar een werknemer/werkneemster dat ze direct aan jou denken!