Mag je als verzorgende van origine als helpende werken in een verzorgingshuis?

Ik heb gesolliciteerd als helpende bij een verzorgingshuis terwijl ik verzorgende ig ben (5 jaar).
Op mijn cv staat niet dat ik mijn verzorgende opleiding heb afgerond. Mijn werkgever denkt dat jk helpende ben.
Ik wilde het wat rustiger aan doen na 5 jaar omdat ik die verantwoordelijkheid niet wil.
Is dit toegstaan? En wat gebeurt er als mijn baas hierachter komt?
Ik werk namelijk in de thuiszorg ook nog hiernaast als vig. Mijn baas van de thuiszorg draait ook diensten in dat verzorgingshuis. Wat als zij dit verteld tegen mijn nieuwe werkgever en ik op het matje wordt geroepen?
Tips?

8 maanden geleden
1.1K
TurfGraver
8 maanden geleden
Waarom vertel je dat niet gewoon tegen je werkgever?
Lottep99
8 maanden geleden
Ik ben bang dat ik hier nu niet meer kan werken.
TurfGraver
8 maanden geleden
Ze kunnen bijna geen personeel krijgen dus dat zal wel meevallen.
Lottep99
8 maanden geleden
Moet ik het vertellen? Of zo laten?
tinus1969
8 maanden geleden
Ik snap het probleem niet helemaal. Wat moet er precies geheim blijven? Werk je ongediplomeerd?
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Je kunt toch prima uitleggen waarom je op deze functie reageert? Wees eerlijk, open. Met het risico dat je niet wordt aangenomen. Volgens mij is dat altijd nog beter dan dat later blijkt dat je niet eerlijk/volledig bent geweest. Te meer daar je huidige baas ook in het verzorgingshuis werkt.

Geef als eerste antwoord