Hoe lang is de uitwerkperiode volgens de nbbu cao?

Ik werk nu bijna een jaar bij een uitzendburo. Nu heb ik vrijdag een sollicitatie gesprek, en wil ik graag weten hoelang mijn uitwerktijd is. Volgens de nbbu cao ben ik nu in fase B, maar ik kan niks concreets vinden over de uitwerkperiode.
Who knows??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

dat word dus óf een vast contract óf 3 maand uit de running zodat je weer een tijdelijk contract aangeboden krijgt. het lijkt me in het laatste geval niet logisch dat hier een sollicitatiegesprek aan verbonden is.

gá je naar fase b krijg je een vast contract voor bepaalde tijd, zit je ín fase b en ga je naar fase c wil dat zeggen dat je een contract vast contract kan krijgen voor onbepaalde tijd.

ik hoop dat je binnenkort dus wat te vieren hebt.

meer info bij de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vragen aan je intercedent(e). Bij het uitzendbureau kunnen ze dat precies voor je nakijken.

Zij kunnen je ook aangeven of je eventueel een fase C-contract kunt (of gaat) krijgen.

Het is echter zo, dat fase A en B samen, nooit langer kunnen zijn dan 3,5 jaar, als je aaneengesloten voor hetzelfde uitzendbureau hebt gewerkt. Deze einddatum schuift op met het aantal vakantiedagen wat je totaal hebt gehad.