Op welke site kan ik het beste terecht om administratieve vacatures te zoeken?

Ik wil het rustiger aan gaan doen, en sowieso ben ik mijn lange reistijd (dagelijks 3-4 uur aan het forenzen) zat. Ik zoek daarom een parttime administratieve/secretariële baan in Utrecht.

De oogst geschikte vacatures die ik op bijvoorbeeld werk.nl of de site van Randstad vind is alleen wel héél karig. Is er een site waar ik beter terecht kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op www.jobrapido.nl kun je een zoekopdracht ingeven. Deze zoekmachine zoekt langs alle banendatabases en geeft jou de zoekresultaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt dus instellen dat je wekelijks een e-mailtje wil met links naar alle geschikte gevonden vacatures, dat is een stuk rustiger dan telkens al die websites langs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

administratief/secretarieel is wel heel breed.Op Intermediair kun je je CV zetten en zo zijn er nog wel meer.

http://banen.intermediair.nl/careers/jobsearch/results?searchType=advanced&country=Netherlands&sortBy=relevance&pageSize=20&view=Expanded&radius=5&kAndEntire=administratie&city=utrecht

Hier kun je criteria invullen
http://www.megajobs.nl/vac/search/search.lasso

http://www.indeed.nl/vacatures?q=Administratief+&l=Utrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik zoek ook bewust heel breed. Het verbaasde me dan ook enorm dan ik zo weinig recente vacatures tegenkwam, ik had verwacht mijn zoekopdrachten veel verder te moeten verfijnen.
Het antwoord dat ik ga geven is een beetje flauw, namelijk op geen enkele site. Ongeveer de helft van de vacatures worden (soms voordat ze ook maar op een site staan) vervuld doordat ze iemand via-via weten te vinden. Dus door te netwerken vergroot je de kans dat je een baan vindt die bij je past (zie link). Uit onderzoek blijkt ook dat juist vage kennissen (zoals hier op GV?) het meeste succes opleveren bij het zoeken naar een baan via je netwerk. Mensen die je regelmatig ziet hebben namelijk vaak dezelfde informatie als jijzelf, maar mensen die je weinig ziet verbreden je netwerk.
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar als je de tijd hebt kan dit zeker helpen. Ook omdat je dan vaak al iets weet van een werkgever of branche kun je beter beoordelen of de baan bij je zou passen.

Op mbo-niveau staan veel vacatures op de nationale vacaturebank (2e link). Vanaf hbo-niveau heb je natuurlijk marktleider intermediair. Op deze sites kun je zoekacties aanmaken (en opslaan) op een aantal criteria zoals opleidingsniveau, aantal uren, regio, branche, enz. Door emailalerts in te stellen krijg je per dag of per week de nieuwe vacatures doorgemaild die aan je criteria voldoen.

Een derde optie zou nog zijn via een werving en selectiebureau of een detacheerder (accountemps = administratief; secretary+ = secretarieel) en vele anderen. Ook uitzendbureau's hebben vaak een detacheringspoot (creyf's). Het kan nooit kwaad om daar eens een visje uit te gooien, mochten bovenstaande acties geen resultaat opleveren.

In ieder geval succes met solliciteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf je in bij zoveel mogelijk uitzendbureaus in Utrecht. Zij gaan dan actief voor je zoeken, zodat je dat in ieder geval niet zelf hoeft te doen. Laat wel geregeld van je horen om in the picture te blijven.
Behalve al genoemde sites is Monterboard.nl ook een goed idee. Je kunt opgeven, dat je iedere week een update wilt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar nar de side van het UWV in Utrecht.Er zijn genoeg bedrijven die om Administratieve krachten in parttime verlegen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt werk.nl? De site die ik met name noem als plek waar ik al kijk maar waar de oogst zo karig is?
Een tip is om je aan te melden bij linkedin dan kan je al die relaties (van vroeger) benaderen of zij iets weten.
Ga vooral in op functies van tijdelijke aard want niets is zo definitief als een tijdelijke functie
Bij de overheid kan je kijken op www.werkenbijdeoverheid.nl
Bedenk welke grote bedrijven er in Utrecht e.o. zitten en kijk op hun sites, zeker grote bedrijven hebben er geen belang bij om eerst hun vacatures op die dure verzamelsites te zetten. En in de zaterdageditie van het Utrechts Nieuwsblad staan ook vacatures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan kijken op monsterboard, intermediair maak daar je selectie en keuze menu en laat je dagelijks mailen
13 jaar geleden
tip: stuur open sollicitaties aan bedrijven waar je zou willen werken. Over het algemeen werkt dat heel goed. Bedrijven stellen het vaak op prijs als mensen interesse in het bedrijf stellen en er dan solliciteren.