ja ik las net dat je wel een bijbaan mag hebben in de horeca maar tot hoelaat mag je als 16 jarige dan werken..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Uiterlijk 23.00 uur.

"De jeugdige werknemer van 16 en 17 jaar mogen op arbeid verrichten op zaterdag en zondag, mits er op de vrijdag ervoor of de maandag erna geen schooltijd is. Schooltijd telt altijd mee als arbeidstijd. Er moet altijd in een periode van 7 dagen een rustperiode van ten minste 36 aaneengesloten uren zijn. De jeugdige werknemer mag tot 23.00 uur werken.

Jeugdigen van 16 en 17 jaar mogen maximaal 9 uur per dag werken en 45 uur per week. In elke periode van 4 achtereenvolgende weken mogen zij niet meer dan gemiddeld 40 uur per week werken."

Toegevoegd na 20 seconden:
Uiterlijk 23.00 uur moet dus zijn: Uiterlijk tot 23.00 uur.