Je kunt dit op loonwijzer precies uitrekenen a.d.h.v. jouw gedane opleiding, werkervaring, leeftijd etc.

Als beginnend advocaat, afgestuurd aan de universiteit kwam er dit uit:

Per uur: € 16,26
Per week: € 568,98
Per 4 weken: € 2276
Per maand: € 2464
Per jaar: € 29587
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor advocaat-stagiaires zijn een minimumlonen vastgesteld. Voor een 1e-jaars is dat €2.000, voor een 2e-jaars €2.279 en voor een 3e-jaars €2.532 (bruto per maand). Het jaarsalaris van een advocaat met 7 jaar ervaring is al snel €100.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit las ik ergens, dat een advocaat, die 's nachts wakker ligt omdat hij ligt te piekeren over een juridische kwestie, óók nog een half uur eerder op zal moeten gaan staan om een rekening op te maken over de wakker gelegen tijd.
Dan kan zijn inkomen aardig oplopen.
Maar wellicht is dit een broodje-advocaat verhaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België : dat weet men niet. Advocaat is namelijk het enige (!) beroep in België waarvoor deze officiële gegevens niet beschikbaar zijn. (Waarom moet ik nu ineens aan "Animal Farm" denken?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in een maatschap zit kan je wel 3 ton + verdienen