Wat voor vakken heb je nodig als je graag naar de Politie acedemie wilt?

Ik zit in de 2de en weet al heel lang dat ik Bereden Politie wil worden.
Maar ik moet een keuze gaan maken welke vakken ik wil.
Maar wat zal het Handigst zijn om tre kiezen.

Alvast Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.4K

Het beste antwoord

Eg handig is dan

- Biologie
- Natuurkunde
- Wiskunde B
- Maatschappijleer
- Economie of M&O

Biologie voor de paarden natuurlijk, je leert over gedrag, bloedsomloop, milieu enzovoort (heb ik ook)

Natuurkunde is sowieso handig als je bij de politie wilt.

Bij biologie en natuurkunde is wiskunde B erg handig, want het heeft veel met elkaar te maken. Daarbij zal de school waar je de opleiding wilt doen altijd meer interesse hebben in wiskunde B, omdat dat gewoon écht wiskunde is, voor mensen met veel inzicht.

Bij maatschappijleer krijg je als het goed is al of ga je al krijgen.

Economie of m&o gaat het om politiek, berekeningen, maatschappij en organisatie. Dus dat is ook wel handig als je bij de bereden politie wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om bij de bereden politie te komen moet je al minimaal 3 jaar als agent werken.

Voor de kma kun je je aanmelden als je op z'n minst voldoet aan het volgende:
•Minimaal een diploma vmbo-kb leerweg
•Minimaal 18 jaar, solliciteren kan al een half jaar eerder
•Nederlandse nationaliteit
•Beheersing van de Nederlandse taal
•Onbesproken gedrag
•Goede conditie
•Goed zichtvermogen (visuseis)
•Rijbewijs B (of bereid dit binnen 1 jaar na aanstelling te halen.)