Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het gevolg als je het opzegtermijn bij je bijbaan (1 maand uitwerktijd) niet uitwerkt?

Liefste met bron, vanwege wettelijke onderbouwing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De sanctie op het niet komen opdagen voor je werk is in het ergste geval strafontslag. Slechts in uitzonderingsgevallen hoef je te denken aan aansprakelijkheid voor schade die de werkgever lijdt als je niet op komt dagen, maar dat zal voor een bijbaan niet snel het geval zijn.

Normaal gesproken hoef je niet zo bang te zijn voor de juridische consequenties (ik zeg dat omdat je vraagt om een wettelijke onderbouwing), maar het is natuurlijk niet netjes om weg te lopen. Meestal zijn er betere oplossingen (te beginnen met overleg met je huidige en/of volgende werkgever). Kom je er samen uit, dan kun je de wettelijke onderbouwing verder achterwege laten!

Mocht je toch wetteksten willen, kijk dan eens op Arbeidsrechter.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ik vraag het omdat ik ga verhuizen naar een andere provincie waarbij reizen voor dat werk niet zinvol is. Als ik werk vind wat per direct is, zou ik dus niet een maand uit kunnen werken, vandaar de vraag.
Bedankt :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding