mag een werkgever eisen dat ik, vanwege een reorganisatie, ipv 25 km reis naar oude vestiging, nu 160 kom reis naar een nieuwe vestiging..

Mijn werkgever verwacht van mij dat ik, door een reorganisatie nu 160 km reis terwijl er om 25 km van mijn woning een andere vestiging is van waaruit ook gewerkt kan worden. Op papier heb ik nog steeds staan dat dit mijn standplaats is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hou er ook even rekening mee .
dat je maar een bepaald aantal uren onderweg mag zijn .
Heenreis : werktijd : terugreis .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heenreis is werktijd? Niet in het normale leven hoor. Er kunnen andere afspraken gemaakt worden, maar normaal is woon-werkverkeer gewoon eigen tijd.

Antwoorden (5)

Kijk eerst de CAO erop na. In de meeste CAO’s kan een standplaatswijziging alleen met instemming van de medewerker plaatsvinden.
In geval van een reorganisatie kan het worden afgedwongen, maar dan moet er een sociaal plan zijn.
Neem contact op met een (je) vakbond.
13 jaar geleden
N.a.v. een reorganisatie is er normaal gesproken een sociaal plan opgesteld. Kijk daar eens even in. Daar in staan de afspraken over o.a. extra reistijden en kilometers. Theoretisch is dit dus wel mogelijk. Maar het lijkt me sterk dat de bonden hiermee akkoord zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij dit van je eist, moet er een reiskostenvergoeding dan wel een verhuiskostenvergoeding tegenoverstaan.
Meestal is dit per CAO geregeld.
Heb ik ook ooit meegemaakt. Hele eenvoudige verhuizing,
alles betaald door de werkgever.

Ga eens praten met personeelszaken wat de overweging is om jou 160 km te laten reizen, misschien heeft hij jou daar juist nodig. Dan heb je een onderhandelingspositie.
En verhuizen naar een ander deel van het land kan heel leuk zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees het reorganisatieplan na en kijk wat hierover is gezegd. Als hier een vermelding van is gemaakt is dat goedgekeurd door de medeschapsraad en kan het
13 jaar geleden
ik ben misschien bikkelhard met mijn antwoord.Je mag blij zijn in deze tijd dat de werkgever je verplaatst naar een andere lokatie en je wilt "sparen".Als je aan de andere kant deze verandering weigert kan hij je gewoon ontslag aanzeggen daar je er niet mee akkoord en een ander aannemen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zou willen dat MIJN werkgever het gedaan had in deze tijd,of ga je liever weer solliciteren.