Overwerken. Binnenvaart

Ik werk in de binnenvaart. En heb een all in salaris van 1300 euro. Ik werk week op week af. En maak elke Dag meer dan 8 uren. Kan ik dan na een tijdje mijn baas vragen of ik overuren uitbetaald kan krijgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vragen kan altijd, maar u heeft een all in salaris.
U kunt ook verzoeken om een andere arbeidsovereenkomst.
Maar bedenk dat van een koude kermis thuis kunt komen
doordat u minder kunt gaan verdienen.
Wat zegt uw vakbond daarvan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ook af van het contract dat je getekend hebt en wat je daarin bent overeengekomen. Overuren horen uitbetaald te worden of gecompenseerd te worden in vrije tijd. Ik heb een site toegevoegd waar je kunt zien wat je hoort te verdienen bij jouw functie en functie jaren. Daarin staat ook wat je betaald hoort te krijgen voor overuren. Misschien heb je er iets aan.
http://www.cbrb.nl/publicaties/12-arbeidsvoorwaarden/359-loontabellen-1-januari-2011