wat moet je doen als je bedrijfsleider jou beoordelingsformulier ondertekent zonder dat jij het weet help

ze heeft mijn handtekening nagemaakt en verstuurt zonder mij er wat van te zeggen dat is tog fraude in geschrift , ben der via vias achtergekomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

dat is inderdaad valheid in geschrifte
je kunt aangifte tegen haar doen
maar ik zou haar eerst vragen waarom ze dit gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een manager mag natuurlijk wel een beoordeling geven zonder je hiervan op de hoogte te brengen. Dat is niet netjes, maar verboden is het niet.

Als je manager jouw handtekening namaakt en net doet of je het gezien hebt dan is dat fraude en dat moet je bij zijn baas aankaarten. Als je het zeker weet kan je dit via een brief laten weten aan de directie.

Je kunt echter beter eerst aan je manager vragen de beoordeling in te mogen zien omdat je via via hebt gehoord dat hij een beoordeling heeft gegeven en voorzien van jouw handtekening. Als je aangeeft dat een raar verhaal te vinden waarvan je niet verwacht dat dit ook is gebeurt, dan moet hij dat natuurlijk wel toestaan. Je merkt dan wel aan zijn reactie wat er aan de hand is. Mocht het verhaar niet waar zijn, dan sla je ook gen flater, omdat je eerst aangeeft het zelf ook niet te geloven (ook al geloof je het zelf wel, dek je wel een beetje in).

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het bedrijf waar je werkt een aparte HR afdeling heeft, dan kan je ook daar terecht. Als een bedrijf met beoordelingen werkt moet dit in het personeelsdossier te vinden zijn. Als het een formulier betreft waar jouw handtekening op moet staan, dan is dit ook iets dat je had moeten inzien, dus vragen om het nog een keer in te zien is helemaal geen gekke vraag. Dit kan je ook doen als je het vervelend vindt om je manager direct te confonteren zonder het eerst zelf te hebben gezien.

Zolang je het niet zeker weet zou ik geen actie ondernemen naar de directie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het namaken van een handtekening is valsheid in geschrifte.
Het maken van een beoordeling is echter weer wel logisch...hoort tot de taak van de manager.

Bij mijn werk is het onmogelijk om een slechte beoordeling te krijgen indien je het hele jaar GEEN kritiek hebt gehad over wat je moet verbeteren. Dan wordt het de manager aangerekend dat ie niet geprobeerd heeft je bij te sturen in de loop van het jaar om daarmee je functioneren te verbeteren.
Een beroep op een onterechte slechte beoordeling wordt dan dus gewonnen (en is niet in het voordeel van de manager)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. Op mijn werk MOET de beoordeling aan de werknemer ter inzage en ondertekening voor gezien...niet dus voor akkoord...gegeven te worden.