Welke negatieve eigenschappen kun je het best noemen tijdens een sollicitatiegesprek als erom gevraagd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (10)

Jouw eigen negatieve eigenschappen natuurlijk!

Maar op zich is dat een niet zo goede vraag. De meeste mensen verzinnen dan maar wat. Als je dan toch iets moet noemen, vertel dan je eigenschappen die je zou willen verbeteren.

B.v. Ik zou wat minder ongeduldig willen zijn. Of, mensen kunnen mij soms wat eigenwijs vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Soms werk ik te hard, wil ik te veel tegelijk. Dan ben ik zo geconcentreerd bezig met mijn werk dat ik bijna vergeet naar huis te gaan. Verschrikkelijk is het!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op deze site:
http://forum.fok.nl/topic/990894
Zelf vind ik het antwoord van BrandX erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatieve eigenschappen, die ook positief uitgelegd kunnen worden.

Bijvoorbeeld: ik ben als ik ergens aan begin soms te enthousiast. De groep moet me dan soms wat afremmen.

Of een onschuldige: ik snoep soms teveel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een goeie kunnen zijn...
Ligt eraan, maar ik zou vragen wat voor belang de werknemer erbij heeft als ik ze zou noemen, want het lijkt me moeilijk om mezelf te beoordelen in de negatieve zin.

Wel kan het zo zijn dat men je wil testen voor eventuele eigenschappen die niet in het straatje passen bij de job waarnaar jij solliciteert, dan zou ik heel goed nadenken.....

Succes!!

Toegevoegd na 18 uur:
i.p.v.werknemer is werkgever...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vraag die inderdaad wel vaker gevraagd wordt bij een sollicitatiegesprek, net als het noemen van jouw positieve eigenschappen.
Als negatieve eigenschap kun je bv noemen dat je snel bent en soms wel wat rustiger aan zou moeten doen in het belang van je collega's en omgekeerd als positieve eigenschap je vermogen om snel en doeltreffend te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slechtste eigenschap is dat je die altijd vergeet.
En die andere ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je echt durft (hangt ook een beetje van de functie af) als het daarvoor nodig is dat je mondig bent vind ik dat het kan (als je het met flair weet te brengen).

Is als reply vragen: Goh dat jullie dat nog vragen, ik had begrepen dat iedereen daar weer op aan het terugkomen is omdat GEEN ENKELE kandidaat ooit iets noemt dat echt slecht zou uitpakken voor de functie. Hadden jullie dat wel verwacht? Nou ik....... (en dan noem je inderdaad iets onschuldigs: ik snoep te veel, als ik geconcentreerd werk vergeet ik alles om me heen enz enz)

Alleen als je een "overduidelijk"gebrek hebt, je bent bijv heel verlegen in een gesprek, zou ik dat wel noemen. Dat hebben zij nl ook allang gezien en dan laat je merken dat je het zelf ook herkent en kun je gelijk zeggen dat je eraan werkt ed
13 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij mion, maar ik zeg het anderes: 'dat moet je niet aan mij vragen, want als ik zou weten dat ik een slechte eigenschap heb, dan zou ik die inmiddels wel weggewerkt hebben.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je je ergert aan mensen die nooit iets doen, wat ze beloven, dus wil je opletten dat je altijd doet wat je belooft.