Kan de werkgever eenzijdig beslissen dat de uitkering bij ziekte in het eerste jaar naar 90% gaat, wanneer in de arbeidsovereenkomst staat 100%?

Vanwege de sterk verhoogde verzekeringspremie wordt hij daartoe gedwongen, zegt hij.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijv. als het bedrijf er niet al te florissant voor staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee dat kan niet!
Simpel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is niet mogelijk om een contract of overeenkomst eenzijdig te veranderen.
Anders zou een overeenkomst totaal overbodig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet waarschijnlijk; steek je licht eens op bij het UWV, die kennen alle regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het UWV is niet deskundig om op het gebied van de uitleg van de arbeidsovereekomst.Beter naar een werknemersorganisatie of het juridisch loket.
Is in principe niet mogelijk behalve als de CAO waaronder je valt dit wel toestaat, het gaat om aanvulling van het ziektegeld en als zodanig beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om aanvulling ziektegeld, maar loondoorbetaling bij ziekte.