Baas heeft geen idee dat ik met 4 de contract bezig ben omdat, eerste 2 contracten via uitzendbureau was en nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan zou ik maar eens met de baas gaan praten.
Dat hij een vast contract voor jou op moet gaan stellen.

Van een tijdelijk naar een vast contract

Een tijdelijk contract gaat in 2 situaties automatisch over in een vast dienstverband:
Na 3 tijdelijke arbeidscontracten, afgesloten binnen 3 maanden na elkaar, is het 4e contract automatisch een vaste aanstelling.
Als tijdens het 2e of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert het tijdelijk contract op dat moment in een vast contract. De tijdelijke contracten moeten wel binnen een periode van maximaal 3 maanden na elkaar zijn afgesloten.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/arbeidsvoorwaarden-tijdelijke-en-vaste-werknemers?ns_campaign=Thema-Werk_en_loopbaan&ro_adgrp=Arbeidsovereenkomst_en_cao-Arbeidsvoorwaarden_tijdelijke_en-vaste-werknemers&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Btijdelijk%20%2Bcontract&ns_fee=0.00&gclid=CK_phMy0rLMCFU3HtAodVFcAlQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hoe bedoel je lopen deze contracten nog dan? wil je blijven of ben je zoekende! verder heeft jouw baas niks te maken met hoeveel contracten iji bezig bent. uitzendbureau kan je hierop andwoord geven. geloof me deze tijd moet je aan jezelf denken qwa werk, moeilijk genoeg! alleen met meerdere banen tegelijk moet de belasting geinformeerd worden. voorkom je problemen. maak je niet druk, succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het vervelende voor iedere werknemer is de eerste 2 contracten waren via het uitzendbureau en toen ben je overgegaan naar je baas.
waarbij je weer een nieuwe periode ingaat en ze je weer 2 jaar aan het lijntje kunnen houden met 4 halfjaarcontracten of 2 jaarcontacten.
en ze vertellen je helemaal niks zodat je jaren in onzekerheid zit.
dus het beste is voordat je contract afloopt een nieuwe werkgever zoeken en als ze dan op het laatste moment komen om toch te verlengen zeg je sorry ik heb wat anders
zal ze leren te sollen met de werknemers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk weet jouw werkgever niet dat de uitzendbureaucontracten meetellen in de cyclus van 3 contracten. Dat zul je hem dus even moeten vertellen, laat de bron zien waar dit citaat in staat: " Indien een medewerker eerst via een uitzendbureau werkt en aansluitend dezelfde functie binnen uw bedrijf verricht, dan telt het contract bij het uitzendbureau mee in de keten van maximaal 3 contracten per van bepaalde tijd. "

Jij moet dus nu een contract voor onbepaalde tijd krijgen ipv het vierde contract voor bepaalde tijd.