Ik verlies 1 van mijn 2 banen. Hoe wordt de hoogt van je ww bepaald?

Baan 1: 15 uur per week (deze baan komt te vervallen)
Baan 2: 10 uur per week

Ik heb vernomen dat alle inkomsten meetellen voor de ww bepaling.
Ik had verwacht een uitkering te krijgen voor 15 uur per week. Dit is nu door het uwv bepaald op 22 uur per week. Dit zou te maken hebben met de nieuwe regeling.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (1)

Beste DanielleZijnge,

Ben je werkloos geworden na 1 juli 2015?

De hoogte van de WW-uitkering wordt dan inderdaad bepaald door het loon dat je verdiende in alle dienstverbanden voordat je werkloosheid begon.
Als je in het jaar voordat de werkloosheid begon bij verschillende werkgever hebt gewerkt, dan worden deze allemaal meegeteld.
Ook als je meerdere banen tegelijk had en één van deze banen doorloopt.

Daarnaast stelt UWV vast voor hoeveel uur je recht hebt op een WW-uitkering.
Dit aantal uren wordt bepaald door alle gewerkte uren in de 26 kalenderweken voordat je werkloos werd op te tellen en te delen door 26.

Actuele informatie over de hoogte WW: http://bit.ly/1O5fwlv

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare