Onterecht in referentielijst, hoe kom ik eruit?

Ik zal het proberen zo kort mogelijk uit te leggen.

Begin april ben ik gaan werken bij de Albert Heijn in de stad (filiaal A). Ik wilde bij een ander filiaal, filiaal B werken. Teamleider kassa wilde mij niet overplaatsen dus ben ik extern gaan solliciteren. Bij filiaal B was ik mondeling aangenomen, ik moest alleen nog mijn ontslag indienen bij filiaal A. Dat heb ik toen in diezelfde week nog gedaan. De teamleiders kassa van A en B hadden onderling gebeld en alles was geregeld. Ik heb er wel zelf voor gekozen mijn planning af te maken bij filiaal A, dat heb ik ook aangegeven en teamleider kassa filiaal B vond dat prima. Teamleider kassa filiaal A was er niet blij mee dat ik ontslag had genomen.

Na mijn laatste werkdag belde ik filiaal B op voor een afspraak, dit was op een vrijdag. Die maandag kon ik langskomen, dan zou ik ingeschreven worden.

Toen ik die maandag langskwam vertelde teamleider kassa filiaal B mij, dat zij mij niet konden inschrijven. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord: ''Je staat op de referentielijst. Volgens teamleider kassa van filiaal A kom jij vaak voor op de kasverschillenlijst, en het zijn geen kleine verschillen, met andere woorden: diefstal.''

In de zes weken dat ik heb gewerkt bij de AH heb ik nooit wat gehoord over kasverschillen.

Niemand kan mij helpen.. Mijn verhaal is te lang dus ik zal proberen in een reactie te zetten wat ik allemala al wel heb geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wat ontzettend vervelend zeg deze onterechte beschuldiging. Kan mij voorstellen dat je deze onrecht zo snel mogelijk recht getrokken wil hebben.
Je zou contact op kunnen nemen met een specialist in arbeidsrecht 050-3130024

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet 'm op he, kan ook niet tegen onrecht!

Andere antwoorden (6)

Tenzij je later nog bij de Albert Heijn wil werken zou ik het laten rusten, je kan wel met allerlei juridische dingen beginnen maar daar schiet je weinig mee op. De manager van A zal je, om het zo maar even te zeggen, genaaid hebben door te zeggen dat je dingen stal, als er echt grote bedragen gestolen zijn hadden ze de politie wel ingelicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is te begrijpen (dat je daar nog wil werken, de schuld niet) maar er zullen vast andere plekken zijn waar je goed verdient, of niet? Je staat ook niet zo sterk omdat bijna alles mondeling is gegaan en er dus amper bewijzen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 probleempje, die beelden zijn eigendom van AH en niemand hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling dus als AH die beelden niet geeft heb je nog niks...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Camerabeelden in een winkel blijven niet eeuwig bewaard, meestal worden ze na een paar dagen, een week, 2 weken, weer overschreven omdat ze dan niet meer nodig zijn, anders waren ze al wel veilig gesteld, bv na een overval of ander incident.
Een mondelinge afspraak is ook bindend, maar ik vrees dat daar niemand bij is geweest.

Misschienbkun je bluffen:
Waarom zou je zelf ontslag nemen als door je acties blijkt dat he graag wil werken. Op zich spreekt dat in jouw voordeel.

Anderzijds, wíl je nog steeds daar werken? Als het je inmiddels alleen maar gaat om naamszuivering zou ik het proberen naast me neer re leggen en er boven te staan. Jij weet immers beter!
(maar ik zou ook een brief schrijven naar de betrokken teamleiders, copie aan hun leidinggevenden en wellicht nog een topman om aan te geven dat ik de gang can zaken ernstig betreur, en dat ik graag wilde werjen en dat het hun loss is)

Succes! Hoge bomen zuigen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een toestand waarin je terecht bent gekomen en vooral je huidige teamleider vind ik wel een heel merkwaardige rol spelen. Hier moet echt een deskundige jurist in adviseren. Je moet onmiddellijk rechtsbijstand zoeken. Ben je lid van een vakbond ?, zo nee dan kun je naar een juridisch loket gaan, daar kunnen ze je adviseren bij het zoeken van een advocaat. Sinds 1 juli j.l. zijn de regels veranderd voor het procederen met toevoeging. Het komt er op neer dat je als je dit via het juridisch loket aanvraagt € 50,00 korting krijgt.
Afhankelijk van je woonplaats kun je ook naar een rechtswinkel gaan.
Hieronder staan wat sites.
Ik hoop dat je er verder mee kunt.
12 jaar geleden
Wat een verhaal zeg! Het lijkt wel of je tegen windmolens vecht. Je loopt tegen een muur van onwil aan, en dat omdat jij graag in een ander filiaal wil werken? Raar hoor!

Ik vind dat je groot gelijk hebt om dit uit te zoeken. Het gaat wel om jouw reputatie.
Ik zou nog eens naar de bedrijfsleider van filiaal A gaan, maar niet alleen. Vraag je vader en/of moeder mee te gaan. Die zullen zich niet zo laten afpoeieren, denk ik.
En jij hebt er zeker recht op om de lijsten te zien waar de kasverschillen opstaan. Jou zomaar beschuldigen! Dat moeten ze hard maken!

Je kunt inderdaad die brief naar het hoofdkantoor van AH sturen. Als je niets hoort bel ze dan regelmatig of laat je moeder of vader bellen. Dat legt soms net iets meer gewicht in de schaal.
Als het niets uithaalt, stap dan eens een rechtswinkel binnen en vraag advies.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat erg voor je. Informeer eens bij een rechtswinkel wat je hiermee aan moet. Laat het bedrijf met bewijzen komen van de kasverschillen. Ze moeten toch kunnen aantonen om welke kasverschillen het gaat? Vraag ook een gesprek aan maar neem een volwassen getuige mee, en vraag waarom ze daar nu pas mee komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker frustrerend voor je. Maar uiteindelijk solliciteer je bij het zelfde bedrijf en als daar iemand werkt (die vent van filiaal A) die jou overduidelijk niet mag of jou tenminste niet een baan gunt bij filiaal B (of C...) kan je daar weinig tegen doen.
Net als een eerder antwoord zou ik zeggen, laat het rusten. Het lijkt mij het niet waard om veel moeite in te steken.

Als je toch zin hebt er veel moeite en tijd in te steken zou ik het meteen groot aanpakken.
Allereerst een vakbond inschakelen, even bellen of een brief sturen waarin je alles uitlegt en ook uitlegt wat je wil bereiken. Daarna vraag je wat je opties zijn en of zij daar bij kunnen helpen (waarschijnlijk moet je eerst lid worden voordat ze je helpen).

Daarnaast is het natuurlijk leuk om zelf iets te proberen, als zij jou ergens van beschuldigen zou je simpelweg moeten eisen om die beschuldiging op papier te zien.
Stuur ze een aangetekende brief waarin je dat duidelijk vraagt, als zij zoiets beweren is het niet meer dan logisch dat ze dat bewijzen.

Als je ze helemaal wilt aanpakken zou ik een MP3 speler met mic functie aanzetten in je borstzakje de volgende keer dat je met één van hen praat, als je dan weer een beschuldiging om je oren krijgt kan je het iig opnemen. Stel dat de vakbond of een rechtbijstand dit hoog opneemt kan je ze iig iets laten zien (laten luisteren).

Als laatste, ga steeds een stapje hoger, van teamleider naar filiaalmanager, van filiaalmanager naar het hoofdgebouw, blijf altijd redelijk, kalm en geef niet op. Als je je recht wil halen kan je niet bij de eerste nee al stoppen.