je bent ziek, waar heb je dan recht op?

stel: je werkt fulltime en maakt structureel 2 a 3 dagen per week nachtdiensten waar je toeslagen over krijgt,alleen is dit de ene week 5 nachten de andere week niks en de week er op bijvoorbeeld weer drie nachten, heb je dan als je ziek bent ook recht om een gemiddelde van die toeslagen uitbetaald te krijgen?
of hoeft je werkgever alleen maar je minimum (basis) loon uit te betalen (70 procent dan he) wie weet dit en waar kan ik dan letterlijk lezen dat dit wel zo of niet zo is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat hier boven staat is niet altijd feit. Belangrijk is te weten wat in je CAO staat. Heb je wachtdagen, heb je 100% recht etc etc. Als je ziek wordt berekent men daggeld. Daarvoor gebruikt men de referte periode van 3 maanden (13 weken) daaruit zal men het gemiddelde loon van die periode berekenen en daar een daggeld uit halen. (Wat men je per ziekte dag uitbetaald) Dat is dan wat je uitbetaalt krijgt. Dat geld dus ook voor die 70% Dat is niet 70% van je basisloon maar van het gemiddelde van de referte periode En in dat gemiddelde wordt ook de onregelmatigheid meegenomen.

Bel 0900-9294 daar geven ze gerichte informatie. Het is momenteel veranderend. Zij kunnen ook doorverwijzen naar relevante sites.

Oh, ik zat al te denken aan: crackers met kaas, maar je bedoelde qua loon.. daar heb ik geen verstand van...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100