Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je binnen 3 maand weer gaat werken voor je ex-baas, tellen dan je vorige dienstjaren ook weer mee?

3 jaar geleden ben ik na 10 jaar bij mijn werkgever uit dienst gegaan omdat ik de werkzaamheden niet meer leuk vond en er geen andere functie beschikbaar was. Na 2.5 maand belde mijn baas mij op of ik niet terug wilde komen voor (toch) een andere functie, en binnen 3 maanden was ik weer terug. Iedereen blij!
Maar, op mijn vraag of mijn oude dienstjaren meegeteld konden worden bij mijn nieuwe aanstelling werd geantwoord dat dat niet mogelijk was.

Nu hoor ik dat het volgens de CAO handel in bouwmaterialen, die ik toen had (heel recentelijk zijn we veranderd) dat het weldegelijk had gemogen. Er zou in staan dat als je binnen 3 maanden terug komt bij de oude werkgever je contract als niet opgezegd kon worden beschouwd.
Heeft iemand daar antwoord op! Ik kan hier nergens iets over vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

daar staat niets over in de cao (voor zover ik kan zien)

Je kunt dit het beste even navragen bij de vakbond, als de afdeling personeelszaken er niet uit komt.

http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/bouwmaterialenhandel/CAO/CAO_bouwmaterialenhandel_2010-2012.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de baas bereid is en jou terug wil hebben kan hij dat best repareren. Het is echter geen recht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding