Als je binnen 3 maand weer gaat werken voor je ex-baas, tellen dan je vorige dienstjaren ook weer mee?

3 jaar geleden ben ik na 10 jaar bij mijn werkgever uit dienst gegaan omdat ik de werkzaamheden niet meer leuk vond en er geen andere functie beschikbaar was. Na 2.5 maand belde mijn baas mij op of ik niet terug wilde komen voor (toch) een andere functie, en binnen 3 maanden was ik weer terug. Iedereen blij!
Maar, op mijn vraag of mijn oude dienstjaren meegeteld konden worden bij mijn nieuwe aanstelling werd geantwoord dat dat niet mogelijk was.

Nu hoor ik dat het volgens de CAO handel in bouwmaterialen, die ik toen had (heel recentelijk zijn we veranderd) dat het weldegelijk had gemogen. Er zou in staan dat als je binnen 3 maanden terug komt bij de oude werkgever je contract als niet opgezegd kon worden beschouwd.
Heeft iemand daar antwoord op! Ik kan hier nergens iets over vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

daar staat niets over in de cao (voor zover ik kan zien)

Je kunt dit het beste even navragen bij de vakbond, als de afdeling personeelszaken er niet uit komt.

http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/bouwmaterialenhandel/CAO/CAO_bouwmaterialenhandel_2010-2012.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de baas bereid is en jou terug wil hebben kan hij dat best repareren. Het is echter geen recht.