Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik de uitgebreide omschrijvingen van functies (van beroepen) vinden?

Dit i.v.m. functiewaarderingen (bepalen in welke salarisschaal iemand valt).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Worden vaak als bijlagen toegevoegd bij de betreffende CAO.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt er niet bijgezet om wat voor functie het gaat, maar op de links die ik heb bijgevoegd kun je salarissen checken en vergelijken met wat er in vergelijkbare beroepen wordt verdiend. Dit blijft zolang je niet in een vastgestelde cao met salarisschalen zit overigens altijd natte vinger werk.

Let bij het invoeren ook goed op bruto/netto, het aantal uren per week etc. Iets dat veel mensen vergeten is dat een 36-urige werkweek maar liefst 10% minder is dan een 40-urige werkweek, voor je vergelijkt moet je dat dus gelijktrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat dit niet gewoon in de desbetreffende CAO omschreven. Hier hoeft één werkgever zich overigens niet aan te houden. Eén werkgever is verplicht om het wettelijk minimum loon te betalen. Echter mag één werkgever hier geen onderscheid in maken door de één conform CAO en de ander volgens het wettelijk minimum loon uit te betalen in de saliëring...

Kijk even bij de vakbonden wat die weergeven over de desbetreffende CAO. Het lijkt me erg sterk dat, wanneer je op zoek bent naar een uitgebreide omschrijving van een functie. Dat dit dan niet in de CAO omschreven staat...

Wees alleen wel zeker van het feit dat salariëring plaats vind conform de CAO. Anders heb je in principe ook niets aan de functieomschrijving...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar het werkplein, daar staan alle banen met beschrijvingen en salarisschalen... En de banen die je bevallen of binnen je mogelijkheden vallen zijn ook nog eens beschikbaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen zijn CAO's lastig terug te vinden op het internet. Reden hiervoor is dat er namelijk ook bedrijven zijn die abonnementen verkopen voor het inzien van alle CAO's. Alleen als je lid bent van een vakorganisatie kan je het nog wel eens daar opvragen.

Mocht je iets specifieks zoeken moet je me maar even een berichtje sturen; ik heb namelijk een abonnement op CAO-net, en kan je die info wel doorgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is een dergelijk salarishuis opzetten het meest betrouwbaar op basis van de Hays Benchmark. Dus, eh, contact met Hays zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding