Schouderklachten door werk. Hoe kan ik ze voorkomen?

Sinds een klein jaar werk ik in de schoonmaak. De laatste maanden heb ik veel last van mijn schouders.Nu echt dagelijks.
Ik heb al een rode lamp gekocht en dat helpt wel goed als ik daar ´s avonds lekker voor ga zitten, maar meer ben ik opzoek naar iets waarmee ik de klachten kan voorkomen.

Ik werk met goede materialen, hoef niet veel te tillen, maar ik denk dat het met name door het vele stofzuigen en dweilen/wissen komt. Ik let al op mijn houding, wat zou ik nog meer kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

In dit geval zou ik eens contact opnemen met je werkgever. Wie weet hebben kunnen ze een fysiotherapie voor je regelen, of een ergotherapeut. Dit is je werkgever verplicht in het kader van de arbowet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip
Inderdaad vragen of de fysiotherapeut of ergotherapeut je wilt helpen met een correcte houding om die handelingen uit te voeren. Ook kan de fysio/ ergo therapeut je oefeningen geven om je spieren in de regio van je schouders te versterken, om de kans op klachten in de toekomst te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door veel dezelfde bewegingen te maken kun je een overbelasting veroorzaken bij je schouder. wees voorzichtig want dat kan erger worden. je kan er een slijmbeursontsteking van krijgen. of een tunnel syndroom. als de klachten erger worden ga dan eens naar de dokter voor advies of een verwijzing naar een orthopeet. misschien is er met jou schouder niets aan de hand behalve wat over belasting maar hou het wel in de gaten