Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kun je een schilderij laten taxeren?

Ik ben belast met het verdelen van de boedel van mijn overleden moeder. Daar zit ondermeer een schilderij bij, wat best wat waard zou kunnen zijn. Waar kan ik hiervan een taxatie/waarde-indicatie krijgen? Het liefst zonder kosten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
34.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou naar een kunsthandel of antiquair gaan, en net doen of ik het wil verkopen. Als er een prijs gezegd wordt, zeg ik dat ik er toch nog even over wil denken. Of dat ik de prijs te laag vind in verhouding tot de emotionele waarde die het schilderij voor mij heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou naar het programma schatgraven kunnen gaan,met het schilderij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via www.detelefoongids.nl (= ook de Gouden Gids) kan je taxateurs vinden. Ik zou wel een extra woord (bijvoorbeeld "kunst") vermelden bij je zoekactie, anders vind je vooral makelaars (huizentaxateurs). Ik kan overigns niet garanderen dat deze taxateurs gratis zijn...

http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-taxateur%20kunst/1/
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je kunt een schilderij laten taxeren, maar er zitten wel kosten aan verbonden!
Meestal brengt het niet het bedrag op dat je in gedachten had, maar dat is meestal zo. Schilderijen brengen mits heel oud degelijk wel wat op, maar dan moet het wel een schilder zijn met een bekende naam.
Ik heb zelf een schilderij uit een nalatenschap laten taxeren bij dit bedrijf, en ik moet zeggen dat ik er een heel goed bedrag voor kreeg.
Kijk voor meer informatie op www.korstvanderhoeff.nl

Succes ermee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een overzicht site voor taxaties.

http://taxatie.startze.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine aanvulling: op onderstaande site kun je naar kunsthandels en taxateurs zoeken.

(td
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding