Moet ik betalen?

Via TNT verstuur ik een pakket naar Italie (Rome).
Ik kies voor; een next day express met de optie voor 12.00 uur. De zending wordt i.p.v. dinsdag ochtend, op woensdag middag bezorgt! De goederen zijn bedorven!

Via ICS droogijs / dry-ice express probeer ik het ook. ICS levert mijn monsters de volgende ochtend, reeds om 08.50 uur af bij het testpanel in Rome! ICS doet waar ik voor betaal uitmuntend. TNT zegt zending is vertraagd door een security check? De rekening a € 478,05 ligt hier voor me.
Moet ik betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Helaas wel.

In hun voorwaraden -waarmee je akkoord bent gegaan toen je het pakketje af [liet] geven staat:

Weekend days, public holidays and bank holidays together with delays caused by customs or other events beyond our control are not included when we quote door to door delivery times in our published literature. The route and the method by which we transport your shipment shall be at our sole discretion.

http://www.tnt.com/express/en_gb/site/terms_and_conditions.html

De security check zal opgelegd zijn door derden, waardoor het buiten hun liability valt.

Je kan uiteraard proberen een claim in te dienen, maar ik verwacht dat ze je met de terms en conditions om de oren gaan slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je gewoon moet betalen. TNT zegt namelijk al op de website dat de aflevertijd voor de 12.00 express is: "Volgende werkdag voor 12.00 uur of de snelst mogelijke werkdag daarna voor 12.00 uur." De zogenaamde 'tijdgarantie' heeft dus al een marge van een hele extra werkdag.

Dat is nog afgezien van overmacht door security checks e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch proberen een claim in te dienen. Nee heb je, gedeeltelijk ja kun je krijgen. Ook zeggen dat je dus hun niet meer als leverancier accepteert en dat je naar de concurrent gaat die het wel goed doet. En dat je zeker geen reclame voor hun zal maken. Hier zijn ze erg gevoelig voor.
Probeer het niet met de jongen van de balie af te handelen maar wat verder in de organisatie door te dringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is ,heb je er een aanvullende verzekering voor afgesloten toen je het verzond ? want dan ben je verzekerd voor je verzending.
en van wie is de rekening ? van TNT ? kijk even goed wat de voorwaarden zijn van dit type verzenden.