Hoe verstuur ik Nederlandse kaas naar Rusland zonder dat het verschimmeld? En waar kan ik de benodigdheden kopen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Inekez1
7 jaar geleden
Morgen kun je het op deze site lezen:
http://www.delekkerstekaas.nl/kaas-versturen-buitenland
Inekez1
7 jaar geleden
Als je zelf naar Rusland reist mag je een beperkte hoeveelheid zuivelproducten meenemen, alleen voor eigen gebruik. Of en hoeveel kaas je zou mogen versturen naar Rusland is dus de vraag. Als je iets verstuurt, dan in elk geval vacuum verpakt. Tegenwoordig kun je gewoon bij elke kaasboer, ook op de markt, je stukje kaas vacuum laten verpakken.
Ritsuka
7 jaar geleden
vacuumverpakking
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kans is groot dat de russische douane er lekker zelf van smikkelt...!

Antwoorden (3)

Je kan het met DHL proberen, maar je hebt kans dat de locale autoriteiten het niet toestaan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Precies. Etenswaren mag je niet zomaar importeren/exporteren.
Aan bederf onderhevige goederen worden in principe gekoeld of bevroren vervoerd.
Als de hoeveelheid groot genoeg is, is het lonend om met eigen vervoer te werken, maar als ik deze vraag lees, zal dát niet de bedoeling zijn. Het zal dus een koeriers- of transportonderneming worden die met koelwagens naar Rusland rijden, of gekoeld vliegtransport......
7 jaar geleden
Even los van het feit of je het mag versturen naar het buitenland kun je vaak bij een goede kaasboer het stuk kaas laten insealen met een specilale machine.
Deed het regelmatig, gewoon op de wekelijkse markt bij de kaasboer, voor mee op vakantie.
Op deze manier zou het, als je het mag versturen, de periode van overkomst kunnen overbruggen zonder dat de kaas gekoeld is. Het moet natuurlijk geen weken duren.]