Bestaat er iets als een internationale retour postzegel?

Ik moet een document naar het buitenland sturen en de geadresseerde stuurt dan dit mij getekend terug. Ze willen echter dat ik hier al de portokosten betaal. Ik kan in Nederland geen postzegels van dat buitenland kopen, dus ik vroeg mij af of er iets als een internationale retourzegel bestaat. Op de website van www.postnl.nl en www.postkantoor.nl kon ik niets vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dichtplakken met alleen een klein stukje Scotch-tape. Ontvanger kan dan tekenen en envelop dan dichtplakken met gom. Daarna: Return to Sender.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Goeie vraag. En er is ook echt helemaal NIETS over te vinden. Alleen maar over frankeren van brieven naar het buitenland en niet retour. Misschien navragen bij het postkantoor....als ze het zelf weten tenminste.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ freekfluweel, dat is een vorm van fraude en ik vermoed dat een buitenlandse overheidsorganisatie daar niet aan mee zal werken.
bamibal
7 jaar geleden
De portokosten betalen hoeft nog niet te betekenen dat je de envelop ook hier al moet frankeren. Je kunt de portokosten ook aan de geadresseerde overmaken, en hij plakt er dan een postzegel op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, ze willen dat ik een gefrankeerde envelop bijsluit. Bovendien zou ik 50 euro kosten aan de ING moeten betalen. Dat lijkt me nogal veel voor een paar postzegels.
Ritsuka
7 jaar geleden
Gaat het om een Europees land? Je hebt namelijk Europa zegels.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, het gaat om Japan. Ik heb overigens - na een uur wachten - via de chat van postnl.nl antwoord: zo'n zegel bestaat niet. Jammer, ik vrees dat ik nu mijn document niet terugkrijg.
bamibal
7 jaar geleden
@Ritsuka: Europazegels bestaan niet meer. Bovendien zijn die alleen te gebruiken voor het versturen vanuit Nederland.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
€50,- aan ING? Klinkt als oplichting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou het gewoon per Post naar Japan sturen en vanuit NL een koeriersbedrijf (DHL/FedEx) inschakelen om het document weer naar NL te krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja, Heer Voldemort, buiten de EU rekent de ING enorm hoge kosten.
Erna55
7 jaar geleden
De ontvanger wil dat jij de retourporto betaalt, zonder overschrijving.
Je kunt voorstellen om , in plaats van postzegels, een dollarbiljet bij te voegen. Voldoende om de postzegel te betalen.
( dollar is wel internationaal geaccepteerd. )

Antwoorden (1)

Ik heb even moeten zoeken, maar ik denk dat ik wat gevonden heb. Het is alleen erg omslachtig. Om internationaal retourpost te kunnen verzorgen, moet je zakelijk klant worden bij PostNL (zie Bron).
Zelfs dan durf ik nog niet te zeggen of het goed lukt.
Misschien dat het lukt als de ontvanger zijn naam doorstreept en return to sender doet. Misschien dat jij dan een boete ontvangt, maar is eenvoudiger dan het andere gedoe.