Wanneer kun je je gratis OV bestellen/aanvragen?

Ik word in april 18 en krijg dan mijn OV gratis ov hoe moet je die aanschaffen en wanneer? Want de studiefinanciering krijg ik pas in juni zoiets?!

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb al een ov kaart maar dan met saldo, geldt het daar dan ook voor of krijg je dat dan meteen/eerder ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Zowel studiefinanciering als het OV studentenreisproduct, moet je bij voorkeur 3 maanden voor je achttiende verjaardag aanvragen, niet later dan 1 maand voor je achttiende verjaardag.

Toegevoegd na 1 dag:
Als ik je toevoeging goed begrepen heb, dan is het antwoord daarop nee, net zoals als je geen persoonlijke OV pas hebt, gaat je reisproduct pas in, op het moment dat je studiefinanciering start.
Eerder kun je hem niet activeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De link om aan te vragen heb ik toegevoegd als bron!

Weet wel; de kaart zelf is niet gratis. Je moet gewoon een persoonlijke OV-kaart kopen, waar je vervolgens een product op laad; gratis reizen voor studenten.