Wat doe je met een pallet?

Had iets besteld en zat op een pallet.
Waar moet ik dit achter laten? Heb geen ruimte in mijn appartementen heb geen auto.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
22.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Had de pallet dan direct aan de chauffeur meegegeven
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal niet meevallen als er nog bijvoorbeeld een partij stenen of zware onderdelen op staat ;-)
Castle
8 jaar geleden
Misschien kun je het bij de supermarkt inleveren (vragen staat vrij toch).
ronron1212
8 jaar geleden
@Marleen iemand in een flat stenen of zware goederen hoe kom je daarbij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan de pallet misschien een 2de leven geven. Enkele leuke toepassingen: http://www.paperpigeon.be/tag/rek/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ron ; nou, sommige mensen betegelen bijvoorbeeld hun badkamer. Ook hebben wij bijvoorbeeld wel eens een motorblok laten leveren. Beiden komen op pallets, die je in een flat zelf niet altijd makkelijk kunt stallen. beetje out-of-the-box denken ; stenen en tegels zijn niet altijd voor buitenshuis. En zelfs niet eens altijd voor de geadresseerde ; wij zijn ook "postadres" voor zo ongeveer al onze Nederlandse kennissen. En wij laten ook wel eens spullen bezorgen bij kennissen in Nederland die die spullen zelf niet zouden kunnen gebruiken of zelfs maar opslaan.
ronron1212
8 jaar geleden
@marleen zo kun je alles recht praten.

Antwoorden (3)

Als je hem niet in stukken kunt zagen en opstoken (en ook niemand wil hem eventueel voor dat doel gratis ophalen), dan zul je hem naar het grof vuil / de vuilstort moeten brengen danwel door de gemeente laten ophalen, inclusief de daaraan verbonden kosten.
Alleen als je ter plekke de pallet meteen leeg kunt maken, wil de vervoerder hem nog wel eens mee terugnemen, maar dan moet je echt geluk hebben. De goederen staan vaak niet voor niets op een pallet ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Er zijn ook nog heel veel andere mogelijkheden voor: https://www.google.nl/search?q=wat+te+doen+met+een+pallet&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=sd5JVuH4AsXcPJCGhvgI
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar als je geen ruimte in je appartement hebt, zal er mee knutselen ook lastig worden. ;-)
Je moet eerst weten of het een wegwerp- of een retourpallet is. De pallet van de tweede soort moet na gebruik terug naar de leverancier en dan krijg je 'statiegeld' terug. Als het goed is, zou je dit op de rekening moeten kunnen zien.

De wegwerpoallet kun je na gebruik weggooien, bij het grofvuil. (Afgeven bij 'de milieustraat'.)
8 jaar geleden
Als het pallet niet geretourneerd hoeft te worden zou ik hem op marktplaats aanbieden voor hergebruik.
Het is momenteel erg hip om vanalles van pallets te maken, dus je bent hem zo kwijt