Is het mogelijk om een ontvangen brief door te sturen naar een ander adres, zonder deze te openen?

Deze vraag zou eigenlijk meer passen op het Goeievraag Cafe, maar deze is blijkbaar verdwenen? Stel je ontvangt een brief van verzender A en je wilt deze zonder te openen doorsturen naar verzender B (met een ander adres).
Kan je de brief dan bijvoorbeeld over plakken of is er een andere procedure voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Gewoon het ene adres doorstrepen, en de nieuwe adresgegevens ernaast schrijven (of op een sticker eroverheen plakken).
Amadea
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
PostNL verwerkt volgens mij dat soort brieven alleen maar, omdat het te moeilijk en te duur is om uit te zoeken wie de portokosten bij de doorzending zou moeten betalen. Portokosten zijn in principe bedoeld voor éénmalige zendingen van één afzender naar één geadresseerde/adres/postbus, lijkt mij. Daarna zou eigenlijk opnieuw moeten worden betaald.
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb in mijn vorige woning nog heel lang op deze manier post doorgestuurd naar de mensen die de vorige bewoners waren. Probleemloos.
Antoni
8 jaar geleden
Precies, in de praktijk gaat het doorsturen zonder daarvoor te betalen probleemloos.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Het lijkt mij dan ook dat je opnieuw portokosten moet betalen. Plakte jij er geen nieuwe postzegel op Amadea?
Amadea
8 jaar geleden
Nee. Want de afzender had het verkeerde adres erop geschreven, dus het was niet mijn taak om dat door mij betaald te herstellen.
Antoni
8 jaar geleden
Nee, Questtzz, extra postzegels plakken is niet nodig, want PostNL verzorgt de bezorging van die post echt wel.