Hoe kan ik een pakket dat alleen in en naar Belgie kan worden verstuurd in Nederland laten bezorgen?

Ik wil graag iets online bestellen. Nu versturen ze alleen in en naar Belgie. Is er een manier om het pakketje toch in Nederland te krijgen? Misschien een bepaalde postservice die het kan doorsturen? Ik ken namelijk niemand die in Belgie woont en dit voor mij zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.6K
SimonV
8 jaar geleden
Je zou hier kunnen informeren:
http://grenspostadres.nl/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in dat geval: Laat het naar die kennis in Belgie sturen, en vraag of hij/zij het doorstuurt. Evt kun je de gemaakte kosten naar hem/haar overmaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er staat 'niemand', niet 'iemand' ;)
Amadea
8 jaar geleden
Dan zou je op vakantie moeten gaan in België in een gehuurd huisje met een postadres.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volgens mij is dat grenspostadres voor nederlandse post naar België /Duitsland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
€20,- er bovenop bieden...!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, nlies. Dan zou ze een grenspostadres in Belgie moeten regelen en daar heen rijden, maar dat is alleen maar handig als je vlak bij die grens woont. En gratis is het niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt via Plukkup in het buitenland een pakket laten ophalen. In elk Europees land passen ze deze dienst toe. Via: https://www.plukkup.nl/pakket-laten-ophalen-buitenland/

Antwoorden (1)

Hoewel het zo dichtbij en dus simpel lijkt, valt dat in de praktijk vies tegen. Alleen binnen Belgie is alleen binnen Belgie, net zoals alleen binnen Amerika helaas vrijwel altijd alleen binnen Amerika is.

Soms loont het de moeite gewoon de verkoper aan te spreken en de situatie uit te leggen. Tegen betaling van hogere verzendkosten - en reken al HEEL snel op ruim een tientje meer (!) zijn ze soms wel bereid alsnog het betreffende artikel naar het buitenland te sturen. Maar het is geen recht dat je kunt claimen ofzo ; je moet echt geluk hebben.

Een alternatief is een oproepje plaatsen bijvoorbeeld op facebook of een forum of iemand die in Belgie woont bereid is het pakje voor je te bestellen en door te sturen. Helemaal mooi als dat iemand vlak aan de grens is, die het vervolgens in Nederland voor je wil posten, zodat de verzendkosten binnen de perken blijven. Zo stuur ik met zekere regelmaat pakjes uit Duitsland door aan kennissen in het Westen van Nederland. Maar dat is wel een zaak van 100 % vertrouwen, zeker als het iemand betreft die je niet persoonlijk kent. Dan loop je het risico van pech , geld weg. (Waarbij zij aangetekend dat gelukkig de meeste mensen gewoon deugen, en de slechte vaak voor die paar euro dat risico niet willen lopen).

Als je niet al te ver van de grens woont, kun je kijken of je een bedrijf of winkel nabij de grens kunt vinden die het pakje voor je in ontvanst (als per adres / ter attentie van) willen nemen waarna jij het ophaalt.

Meer dingen kun je eigenlijk niet doen. Behalve verder zoeken of het artikel toch niet elders te koop is waar het WEL gewoon naar jou huisadres gestuurd kan worden. Tenzij het om unieke handgemaakte artikelen gaat, zijn zaken verrasend vaak toch wel elders te vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
óf het gaat om een in Nederland verboden product...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan ,en dan kan het lastig worden.