Ben chauffeur en me baas houd per maand ongever 15u in. Wat is verstandig?

Hierdoor mis ik ong. 200€ per maand. Maar het werk is goed en heb vaste wagen etc. Nu twijfel ik of ik nieuwe baas moet zoeken en helemaal onderaan opnieuw te beginnen, of dit te pikken en niets van me salaris inhouding aan te trekken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

eerst vragen waarom hij dit doet, op je contract staat dat je zoveel € krijg voor zoveel uur en daar heb je dan ook recht op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebeurt bij transportbedrijven al zolang ze bestaan. De vraag is wel welke uren houdt hij in? en mag dat van de CAO ?
Er zijn verschillende uren die voor eigen rekening komen maar mijn ervaring is wel dat ze daar heel graag gebruik van maken.
Kijk het eens na in de CAO en kijk welke uren hij inhoud als dat niet klopt zul je er toch met hem over moeten praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt veel voor in transport, zolang jij er niks aandoet kan je baas dit als mondelinge afspraak afdoen.
ik weet niet in welke sector je bezig bent maar hou ff rekening met het feit dat er heel veel van je collega`s maar 50% van de laad en losuren betaald krijgen; sommigen krijgen maar 1 of 2 uur betaald omdat de baas denkt dat je langer niet nodig hebt terwijl je op sommige adressen zo een paar uur staat te wachten.
er zijn zelfs bedrijven bekend die jou vaste auto mooi aankleden met gordijntjes ,lampenbeugel enz enz en waar je als chauffeur gewoon maandelijks een korting op je loon voor inlevert. het valt gewoon onder het kopje mondelinge afspraak.......
ik weet , het is niet makkelijk in het transport....... het is werken of thuiszitten. maar..... 15 uur per maand...... zie je nergens mogelijkheid deze te verschrijven op je dagstaten? dit onder het motto: als hij jou naait ..........
als je europees rijd en je veranderd van baas kun je 2 groepen teruggezet worden dus van e6 naar e4 met een minimum van e3.
misschien is plezier in je werk ook wat waard?
sccs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook chauffeur en klopt er worden uren gestreept soms terecht soms niet, bij ons gaat als je langer dan 2,5 uur aan Dock staat word er half uur afgehaald! Maar soms sta ik er ook 6 uur te wachten dan trekken ze een uur er af is toch 5 uur betaald en geslapen! Probeer het gewoon redelijk te houden beetje geven en nemen, en cao zegt wel werkuren mag je niet aan strepen! Maar werk je elke minuut dan ook? En als je niet terecht vind blijf je elke dag toch half uur langer staan heb je het geld ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook chauffeur en krijg alle uren betaald. Ook wacht uren ed worden betaald. Ik zit in D5. Nederland en omstreken zeg maar. gem 2 nachten per week weg.

Eigenlijk zit je al in de verkeerde schaal. Als je de hele week in het buitenland zit en ook weekenden maakt moet je al naar de E schaal.

200 euro per maand vind ik nogal wat. Dan rij je gewoon één maand per jaar voor niets. Als je nog 12 collega's hebt kan je baas bijna één chauffeur betalen van dat geld.

Let op dat je baas een bedrijf heeft om geld te verdienen niet om geld te stelen...........
Ik ben absoluut geen bond man maar in dit MOET je melden.......
Suc6