Als je Euro Truck Simulator 2 via Steam gebruikt, kun je op de volgende site een account aanmaken en vervolgens de multiplayer 'client' downloaden: https://ets2mp.com/index.php?l=nl
Als je dat vervolgens installeerd, kun je via de daarbij aangemaakt shortcut ETS2 multiplayer spelen.

Je gaat naar die site, klikt rechtsboven op 'registreren'. Daar moet je eerst inloggen met je Steam account om te verifiëren dat je ETS2 hebt. Vervolgens ga je opnieuw naar die site en klik je weer op registreren. Nu kun je als het goed is een account aanmaken met je email. Heb je dat gedaan, dan log je in en kun je de laatste versie van de multiplayer client downloaden en installeren. Daarbij word een shortcut aangemaakt op je bureaublad en via daar kun je ETS2 multiplayer spelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij de multiplayer client kun je trouwens geen 'mods' gebruiken. Mocht je die hebben, schakel die dan eerst uit op het profiel waar je op speelt bij 'Wijzig profiel'.