Binnen de regio kost het verhuizen van een piano om en nabij de 150 tot 200 euro. Van Limburg naar Utrecht is echter niet echt binnen één regio, dus je zult OF inde buurt van vertrek OF in de buurt van aankomst een pianoverhuizer moeten vinden. Bij de standaard kosten komen dan de extra reistijd en benzinekosten, waarbij je vrees ik al snel op het dubbele moet rekenen. (300 tot 400 euro dus). Een beetje pianoverhuizer stemt hem dan overigens op de plaats van aankomst nog wel even na indien nodig.

Met vier man, een hondje, een stevige (!!) aanhanger waar je de piano goed (!!) in vast kunt maken en voorzichtig rijden wil het ook wel lukken, maar uiteraard geen enkele garantie., Je zult niet de eerste zijn die bij het optrekken bij een stoplicht ineens zijn piano uit de laadbak ziet vliegen. Die dingen zijn ZWAAR ! Kijk dus goed naar de waarde van de piano voor je je aan een dergelijk kunststukje waagt. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zet je de piano op om hem over een plat oppervlak (stoep, vloeren etc) de vervoeren. Een pianoverhuizer heeft natuurlijk een mini-heftrucje voor dat werk. Maar ook wel degelijk een hondje.
(Hondje : plank met vier zwenkwielen, gebruikt voor verplaatsen van zware voorwerpen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie bijvoorbeeld http://www.kruizinga.nl/hondjes/7050/meubelhondje/nieuw/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wist dat ze zoiets gebruikte, maar die naam had ik nog nooit gehoord.
weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, als je bij 'hondje' meteen aan een dier denkt in plaats van een plank met wieltjes, staat het er wel een beetje vreemd ja ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt ook wel aan de hoge kant, maar de afstand is nu eenmaal niet niks, en die jongens willen ook per uur betaald worden, net als elke werkende Nederlander. De piano zelf verhuizen is een fluitje van een cent (binnen de zelfde woonplaats is het binnen een uurtje gepiept en betaal je vanaf een euro of 90). Het is echt de afstand die hier het grote verschil gaat maken. Hij is snel een uur of twee onderweg, zoniet langer (zo snel kun je niet met een zwaarbeladen aanhanger) en moet na plaatsing ook weer terug. Tel daar ook nog de brandstof bij op, en je mag blij zijn als je voor 400 euro klaar bent. Maarja, dat weet je als je een piano koopt : dan heb je nu eenmaal een luxe artikel in huis met een prijskaartje, dat niet ophoudt na aanschaf. Ik krijg straks de pianostemmer weer ; dat wordt ook weer de poeplap trekken hoor ! Ik was voor vervoer van Goor naar net over de grens (ca 30-45 minuten rijden) ook al 150 euro kwijt, hoor.
Als deze van de begane grond af naar de begane grond moet verhuist worden dan kost het zo ongeveer 475