Kan je in België beboet worden als je een brief verstuurd waar geen adres (enkel de naam van de persoon en de stad) op staat?

Ik moet een brief schrijven naar iemand, maar ik weet haar adres niet. Ik weet alleen haar naam en de stad waar ze woont (+ postcode).
Ik dacht: misschien als ik enkel haar naam en stad (+ postcode) op de enveloppe vermeld, misschien weten ze bij de post waar ze woont en kunnen ze zo de brief bezorgen?
Maar nu heb ik een vraag: kan ik een boete krijgen omdat ik geen adres vermeld? En is de kans groot dat ze de brief alsnog zullen afleveren?

alvast bedankt!

ps. het is echt een brief, geen reclame...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een boete krijg je niet.
Het is echter wel heel waarschijnlijk dat je de brief terug krijgt met de vermelding "onbestelbaar" erop gestempeld. Tenzij het een persoon is die in een dorpje met maar een paar honderd inwoners woont, en die zijn er niet al te veel meer.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beboet kan je niet worden nee, maar volgens mij gaat hij gewoonweg niet aankomen bij je bestemming, zonder adres zijn ze niets want dan is er geen "post" (aankomst) waarschijnlijk krijg je hem ook niet terug, misschien wel, maar dan zal hij bestempeld staan als niet geldig, of niet verzonden.

Dat je beboet wordt dat gebeurd waarschijnlijk alleen maar als je met hun voeten speelt...

Er bestaat geen uitdrukkelijke wettekst die dit bevestigd dat je een boete krijgt voor het versturen van post zonder adres...

U kan wellicht zoals eerder vermeld in een reactie googlen, dan zit er een kleine kans in dat je weldegelijk het adres vindt... Probeer zijn/haar nummer te krijgen, bij iets belangrijk moet je hier normaal over beschikken.

Er zit wel een enorm kleine kans in dat de postbode zelf opzoek gaat naar hun bestemming die jij wilt...

Maar ze hebben veel werk, veel meer te doen en meestal zijn ze net op het einde van hun werktijd klaar, over uren werken? Nee dat doen ze niet.

Maar heel misschien is er een man die nog niet naar huis wil en dit nog voor je doet ;) maar ga daar maar niet vanuit.